Klacht: Opdringen van loten via reclame post

op 17 januari 2014 over Postcode Loterij in de categorie Loterijen

Alle reclame die met de post komen zeggen dat je een prijs gewonnen hebt. Om de prijs te kunnen innen moet je wel meegaan spelen met een extra lot.De vermelding dat je mee moet spelen met een extra lot staat dan ergens op de achterkant tussen een grote lap tekst vermeld. Voor de extra lot moet je wel iedere maand betalen. Als ik alle prijzen die ik via deze reclame post zou innen dan zou ik nu ondertussen wel met 20 tot 30 loten per loterij (postcode-, vrienden-, bankgiroloterij) meespelen. Wat dus neerkomt op honderden euro’s per maand.
Deze post wordt ook verzonden naar mensen die al een keer hebben opgezegd of die nooit hebben meegespeeld.

Graag zou ik zien dat de verschillende loterijen stoppen met het versturen van reclame post naar mensen die niet meespelen in de betreffende loterij. Vooral de mensen die eerder mee hebben gespeeld en die hebben opgezegd. Val ze hier niet nogmaals mee lastig.
Andere oplossing is dat de reclame begint met: Als je meespeelt met een extra lot. (grote letters) dan win je minimaal eenmaal een van deze prijzen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Postcode Loterij nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jeroentr