Klacht: OPD – telefoon niet afgeleverd en nu spoorloos

op 13 november 2017 over Online Pakket Dienst in de categorie Koeriersbedrijven en post

10/11 zou tussen 1310 en 1510 mijn nieuwe telefoon binnen komen. Verzocht met duidelijke instructies (2e verdieping – naam van bedrijf (enige op deze verdieping)< contact gegevens verstuurd). Geen sms of verder contact gehad na eerste bevestiging met deze tijd tot ik in de loop vd middag een evaluatie formulier zag om bezorging te evalueren. Na contact met Tele2 – contact met OPD gehad. Medewerker hielt vol dat het op mijn huisadres was afgegeven ipv op aangegeven bezorgadres. Reden onduidelijk maar hoewel het niet zou mogen is het dan misschien toch bij buren afgegeven. Zoals verwacht niets aangetroffen en na contact met OPD (afgeleverd op aangegeven adres) en nogmaals navraag met koerier via OPD (op 1e verdieping ipv 2e afgeleverd) – vandaag de speurtocht verder gedaan. Geen succes. Bedrijf op 1e verdieping heeft met receptie van vrijdag gecheckt en niets ontvangen. Ook andere bedrijf op begane grond niets. Handtekening op verzoek doorgestuurd gekregen maar wordt door geen van de receptionistes van de verschillende bedrijven vandaag werkzaam herkend. Telefonisch vervolgstappen gevraagd – maar die zijn er niet. De vraag kwam of ik OPD soms aansprakelijk wilde stellen. Uiteraard zie ik een koeriersbedrijf verantwoordelijk en aansprakelijk voor juiste aflevering door haar medewerkers op het aangegeven adres volgens instructies en procedures. Hierop werd mij meegedeeld dat ik dan een advocaat moets nemen of misschien een mailtje aan de directie kan proberen op info@reviva.nl Onbegrijpelijke houding van de "Klantenservice"

Erkenning van aansprakelijkheid en onmiddelijk zorgen voor nieuwe telefoon. Bedrijf is normaal aansprakelijkvoor fouten van de medewerker. Tevens onderzoek naar de gebeurtenissen in deze zaak. kennis van helpdesk en verbetering van de procedure. Dure telefoons alleen met handtekening en ID van geadresseerde of gemachtigde afgeven!

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Online Pakket Dienst over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Online Pakket Dienst in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht jd3101

4 maanden geleden - Niets gehoord van dit bedrijf behalve via Tele2. OPD lijkt vergeten te melden/erkennen dat ze: 1) hun eigen procedure niet gevolgd hebben, want geen SMS gestuurd 2) niet volgens normale procedure een naam bij de handtekening gezet 3) het feit dat er tegenstrijdige informatie over het afleveradres was 4) dat als gevolg van punt 3 er onnodige vertraging is opgelopen in het onderzoek 5) er buiten de koerier's woord geen enkel bewijs is waar de telefoon geleverd is (getuigenverklaringen spreken de koerier tegen) en er behalve een onduidelijke krabbel zonder naam er geen enkel bewijs is dat de telefoon ergens geleverd is. Ik kan weinig doen behalve de klacht publiceren aangezien dit uiteindelijk een zaak tussen de opdrachtgever (tele2) en de koerier is - maar als u een keuze heeft - vermijd de OPD (en Tele2).

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Online Pakket Dienst een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Online Pakket Dienst

Heeft op 21 december 2017 om 00:54 geantwoord

Beste Justin,

Helaas geef je aan niets van ons vernomen te hebben. Op de 13e maakte je via ons callcenter voor het eerst melding van bovenstaande. De 14e is er daarop ook nog mail contact geweest tussen OPD en u. Er is dus weldegelijk contact geweest. Helaas zijn wij in uw optiek niet tot een passende oplossing gekomen.

Ik ga over tot sluiting van de klacht.

Online Pakket Dienst

Alle klachten die gemeld zijn door jd3101