Klacht: Verkeerde gegevens bij verkoop huis; met financiële gevolgen voor koper

op 22 februari 2012 over Ooms Makelaars Dordrecht B.V. in de categorie Makelaars

Helaas mis ik de mogelijkheid om een recentie over deze makelaar te schrijven op Funda. Mijn intentie is namelijk o.a. de bezoekers van Funda deelgenoot te maken van de wanpraktijken bij deze makelaar. Ooms Dordrecht was de verkopende makelaar van de woning die ik gekocht heb. Omdat ik kopende partij ben, kan ik mij volgens NVM helaas niet bij hen vervoegen met mijn klachten.
De grootste klacht die ik heb over deze makelaar is dat er zonder controle gegevens die de verkoper aanlevert, over worden genomen in de verkoopgegevens (o.a. op Funda).
Op Funda werd geadverteerd met vve-lasten van €33,- per maand; dit bleek later echter het dubbele te zijn! Daarnaast zijn alle afmetingen van het huis fout doorgegeven omdat gebruik werd gemaakt van de bouwtekeningen van een compleet ander model huis. Als koper ben ik hier nu de dupe van geworden omdat de werkelijke informatie pas 2 dagen voor het tekenen van het koopcontract boven water kwam en de keuze die ons op dat moment werd gesteld was of a) koop afblazen of b) nieuwe info voor lief nemen. Met name de afwijkende maten hebben consequenties gehad voor de inrichting en keuken/badkamer. Ooms neemt geen enkele verantwoordelijkheid en verwijst naar de verkopers.
Mijns inziens is het de verantwoordelijkheid van de makelaar om de informatie te controleren op correctheid!

Bij een oprecht gemaakt excuses en een handreiking om de financiële consequenties voor mij als koper te compenseren.

Alle klachten die gemeld zijn door Denaike