Klacht: Onzorgvuldig omgaan met premies

op 01 juli 2012 over Menzis Zorgverzekeringen in de categorie Zorgverzekering

Menzis (Anderzorg) betaalt ten onrechte ingediende declaraties uit en klachten daarover, die een wettelijke onderbouwing hebben, worden genegeerd. Het gevolg is dat de OTH in Utrecht veel onwettige declaraties vergoed heeft gekregen, terwijl ik maanden zonder armprothese mijzelf moest zien te redden. Menzis nam geen verantwoording! Nu de conditie van mijn andere arm zo is achteruitgegaan, dat zowel mijn neuroloog als een onafhankelijke Revalidatiearts een ondersteunend hulpmiddel hebben voorgeschreven, hoor je van Menzis niets. Ze voldoen dus niet aan hun zorgplicht, en dat met een (ex-) humanist aan de top (Rogier van Boxtel). Ze kunnen beter hun slogan veranderen in: Menzis, niet elk mens, maar elke euro telt!

Een snelle afhandeling van de liggende aanvragen en het terugvorderen van de onterecht uitgekeerde declaraties. Een instrumentmaker heeft een leveringsplicht, geen inspanningsplicht, komt hij die niet na, dan heeft hij geen recht op een uitbetaling van zijn declaratie.
En niet weer sneaky de klacht sluiten omdat iemand met vakantie is en dus niet direct reageert. Typisch Menzis LAF

Bericht van Menzis Zorgverzekeringen

5 jaren geleden - Beste E. Leenheer, Het is zeker niet de bedoeling geweest om deze klacht te sluiten. Dit is een misverstand geweest, daarvoor mijn welgemeende excuses. Je schrijft : Open mijn patiënten dossier maar. Nr 6179802900. Ik kan het op dit moment helaas nog niet openen. Daarvoor heb ik wat gegevens van je nodig. Ben je bij Menzis of bij Anderzorg verzekerd? Stuur als je wilt even je verzekerdennummer en eventueel tel. nr. aan webcare@menzis.nl en verwijs in je e-mail naar deze klacht. Dan nemen we z.s.m. contact met elkaar op. Met vriendelijke groeten, Leontine Seuren van Menzis team Webcare

Bericht van Menzis Zorgverzekeringen

5 jaren geleden - Beste E.A. Leenheer, ik heb inmiddels gezien dat je verzekerd bent bij Anderzorg. Ik heb je vragen en opmerkingen doorgezet aan mijn collega’s van verzekeringsmaatschappij Anderzorg. Als je nog aanvullende informatie wilt sturen, stuur het dan aan webcare@anderzorg.nl Zij nemen z.s.m. contact met je op. Nogmaals, het is nooit mijn bedoeling geweest de klacht onbesproken te sluiten. Vriendelijke groeten , Leontine Seuren Menzis team Webcare .

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Menzis Zorgverzekeringen in behandeling genomen

Bericht van Menzis Zorgverzekeringen

5 jaren geleden - Beste E. Leenheer, Uit je klacht maak ik op dat er twee zaken spelen. Hieronder wil ik apart op beide zaken ingaan: 1. De meest recente aanvraag voor een hulpmiddel is nog in behandeling bij ons. Wij hebben de arts om aanvullende informatie gevraagd. Zodra we deze ontvangen zullen we de aanvraag gaan beoordelen. 2. Ik wil graag weten welke declaratie precies onterecht ingediend zouden zijn, zodat we dit kunnen gaan uitzoeken. Wil je via e-mail doorgeven over welke declaraties (declaratienummer en behandeldatum) het precies gaat? Je mag je e-mail sturen naar webcare@anderzorg.nl Alsvast bedankt. Anne Bergman Webcareteam AnderZorg.

Reactie van de melder van de klacht leenheer

5 jaren geleden - Anderzorg / Menzis heeft nog altijd geen contact opgenomen, nadat ik ze een reactie per brief heb gestuurd. Sterker nog, ze wijzen alle aanvragen stelselmatig af, al zijn er onafhankelijke werkende artsen dit voor. Reden? De oorzaak van Dystnie is onbekend, evenals hoe het te genezen is DUH!!! Doen ze dat bij kankerpatiënten ook? Of hebben ze daar al een wonderpilletje voor? Na nog geen 1,5 maand betalings opschorting krijg je al een brief dat de vordering al naar een deurwaarder is en dat je aangemeld staat als wanbetaler. Dit zijn echt criminelen met een stropdas en pak. Ze negeren het laatste beetje recht dat je als patient hebt, en ze laten je gewoon creperen. (nog liever zien ze je creMeren).

Bericht van Menzis Zorgverzekeringen

5 jaren geleden - Beste heer Leenheer, Begrijpelijk dat u boos bent. Maar het verwijt dat wij geen contact hebben gezocht met u is niet terecht. Wij hebben meerdere malen verzocht om informatie naar ons te e-mailen naar webcare@anderzorg.nl. Tot nu toe hebben we nog niks mogen ontvangen. Er is dus wel degelijk contact met u gezocht. Wij hebben nog steeds de intentie deze zaak tot een goede oplossing te brengen. Maar dan hebben we wel informatie nodig. Nogmaals wil ik graag weten welke declaratie precies onterecht ingediend zouden zijn, zodat we dit kunnen gaan uitzoeken. Wil je via e-mail doorgeven over welke declaraties (declaratienummer en behandeldatum) het precies gaat? Graag zie ik u reactie tegemoet. Met vriendelijke groet, Madeleine Sanders Webcareteam Menzis

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Menzis Zorgverzekeringen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Menzis Zorgverzekeringen

Heeft op 29 oktober 2012 om 11:31 geantwoord

Meneer is verzekerd bij Anderzorg. Daar is deze klacht in behandeling genomen.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Menzis Zorgverzekeringen beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht leenheer

5 jaren geleden - Klachten worden niet in behandeling genomen, alleen maar afgesloten met een standaard afwijzing. Een verzekerde wordt niet geholpen, doch gewoon het bos in gestuurd. Zo lost Anderzorg de klachten op.

Alle klachten die gemeld zijn door leenheer