Klacht: Onvriendelijke behandeling

op 09 juli 2012 over Gerechtsdeurwaarder Van Arkel in de categorie Incassobureaus

Goed, ik heb een lopende regeling bij Van Arkel, dit om de openstaande schuld van Z&Z af te betalen. Nu is er een regeling van € 190,00 per maand, welke ik tot op heden, netjes ben nagekomen.
Helaas is er iets tussengekomen deze maand waardoor ik nu al weet dat ik de volle € 190,00 niet kan redden deze maand.
Ik heb Van Arkel gebeld en uitgelegd dat dit het geval is en wat zij kunnen betekenen als dit een keer voorkomt.
Aangezien het niet is omdat ik niet wil betalen, maar omdat ik niet kán betalen.
Hierop werd mij heel bruut gezegd. “Als je het niet kunt betalen, vorderen wij het gehele bedrag in één keer”!
Waarop ik het nogmaals heb uitgelegd en gevraagd of ik dit termijn wat later kan betalen omdat ik het gehele bedrag niet in 1 keer kan betalen ( anders hadden we de regeling natuurlijk al niet in de eerste plaats).
Ik heb aangegeven dat door een inkomenswijziging het bedrag van € 190,00 niet haalbaar is en of er dus een termijnverlaging afgegeven kan worden zodat ik wel aan mijn betalingsverplichting kan voldoen zonder verdere consequenties.
Hierop werd wederom gezegd: “Nee, indien u niet betaald zal de gehele schuld in één keer worden gevorderd”.
Ik heb hierop gezegd dat ik niet snap waarom zij dit op deze manier zegt en niet mee kan denken met mijn situatie. Met de huidige tijd kan het gebeuren dat een inkomensvermindering plaatsvind. Hier had zij niets mee te maken behalve dat ik mijn termijnbedrag moest overmaken.

Klacht: Waarom kunnen zij niet meedenken met mij als ik netjes bel om dit eerlijk te vertellen? De medewerkster is onvriendelijk en denkt niet mee met mij/ons. Ze zou zich eens moeten verplaatsen in ons zodat ze dan kan zien dat ze op deze manier zoveel druk op mensen zet dat er bijna geen mogelijkheid is dan in andere financiële problemen te komen om Van Arkel maar tevreden te houden. Graag zou ik van van Arkel willen zien dat zij redelijke voorstellen doen aan mensen en niet van die belachelijk hoge bedragen.
Ook worden de bedragen ineens een paar keer over de kop gegooid waar wij als leek helemaal niets van begrijpen, zodra je om uitleg vraagt wordt je wederom afgewimpeld.
Eveneens stuurt van Arkel je een brief met een datum waarop deze niet eens is verstuurd, vaak vervroegd, zodat je, als de brief op vrijdag wordt bezorgd, de maandag daarop al de laatste dag is waarop je kunt reageren!!

Ik zou willen dat van Arkel een gerechtvaardigde draagkrachtmeting doet en zo in kan zien dat het bedrag wat er van mij verwacht wordt te betalen, niet past bij mijn inkomen en mij dus nog verder in de problemen brengt.
Ik ben van mening dat merendeel van de medewerkers, de dossierbehandelaars, niet netjes en vooral niet professioneel omgaan met de klanten die zij te woord staan.
Dit durven zij echter alleen via de telefoon omdat zij zo "onkwetsbaar" denken te zijn. Indien je vraagt om een antwoord of om uitleg verschuilen zij zich altijd achter de opdrachtgever!

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Gerechtsdeurwaarder Van Arkel in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Gerechtsdeurwaarder Van Arkel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Gerechtsdeurwaarder Van Arkel

Heeft op 01 augustus 2017 om 11:06 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Wij zijn sinds juni 2015 actief op Klacht.nl. Omdat uw klacht voor die tijd is geplaatst, en het betreffende dossier inmiddels is gesloten, zetten we deze klacht op opgelost.

Mocht uw klacht nog niet zijn opgelost dan kunt u de klacht uiteraard opnieuw plaatsen.

Van Arkel gerechtsdeurwaarders en incasso

Alle klachten die gemeld zijn door Chihuahua