Klacht: Onverwachte extra kosten nachttrein

Lfh99 op 15 mei 2024 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

26 op 27 april heb ik met een vriendin gereisd van utrecht centraal naar Bijlmer. Gezien wij beiden geen €30 willen betalen voor een retourtje, hebben we een NS abonnement voor de trein. Ik gebruik de NS app omdat ik deze het fijnste in gebruik vind, hierop stond de prijs van een reis met de nachttrein niet vermeld en bij aankomst in haast bij de trein, werden we gevraagd een extra €12.50 pp af te tikken voor de trein. Nu hebben wij een abonnement, dus reiskosten gemaakt bij NS door in te checken kunnen we niet terugvragen. Van Arriva krijg ik ook niks terug, zij blijven steevast verwijzen naar hun website welke ik natuurlijk niet gecheckt heb omdat ik altijd met NS en de NS app reis. Ronduit belachelijk en erg armoedig om mensen die dit niet verwachten, €12.50 af te laten tikken bij aankomst bij de trein – iets dat tevens niet erg vriendelijk verliep. Betaal je niet? Pech, wacht maar 4 uur tot er weer een normale trein gaat. Met ons waren vele andere koningsnacht reizigers erg gefrustreerd over deze slechte communicatie.

Gewenste Oplossing:

Geld terug en betere communicatie in het vervolg over extra kosten. Waarvoor checkt men dan in bij NS?

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 21 mei 2024 om 22:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Lfh99,

We vinden het jammer te vernemen dat je niet tevreden bent over onze dienstuitvoering. Excuses voor het ervaren ongemak. Klachten via Klacht.nl nemen wij niet meer in behandeling. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via ons ontactformulier op de website of via Whatsapp: https://www.arriva.nl/vragen-contact/contact-met-arriva/

Groet,

Klantenservice Arriva

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lfh99

Heeft op 21 mei 2024 om 22:50 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Letterlijk geen oplossing. Belachelijk beleid hebben jullie

Alle klachten die gemeld zijn door Lfh99