Klacht: Onverklaarbaar verbruik mb’s + overschrijding €50

op 31 augustus 2016 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik kreeg op 12aug bericht dat ik al aan 80% van mijn data verbruik zat.
Wat ik erg vreemd vind gezien het feit dat ik mijn 1000mb normaal in een maand niet op maak.
Nu heb ik op 23aug om 23:39u een sms ontvangen dat ik 100% van mijn data verbruikt heb. Omdat ik dit smsje gemist hebt merkte ik dit om 00:32u toen ik nog een sms kreeg, hier in werd me medegedeeld dat mijn Internet geblokkeerd werd omdat ik €50 over mijn abbo zat!!
Hoe kan het gebeuren dat je in minder dan een uur €50 verbruikt!!? Ik vind dit echt belachelijk veel.
Ik ben een nette klant, betaal altijd op tijd, geen gekke fratsen en ga nooit over mijn abbo heen op enkele kosten voor service nummers na.
Ik zou het erg waarderen als ik uitleg en een verklaring krijg over de ineens vele en hoog dataverbruik van deze maand en ga er vanuit dat jullie me tegemoed kunnen komen wat de kosten betreft.
Verder ben ik namelijk erg tevreden over jullie geboden diensten.
Ik hoor het graag!
Vriendelijke groeten,
Nienke

Gewenste Oplossing:

Rekening wordt kwijtgescholden of verlaagd.
Uitleg en verklaring voor, ineens, hoge verbruiken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Simpel

8 maanden geleden - Beste mevrouw Zondag, Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om te lezen dat u onverwacht hoge internetkosten heeft gemaakt. Wij kunnen helaas niet inzien welke pagina's u bezoekt en welke applicaties u gebruikt, wegens privacyredenen. Voor de internetpagina's kunt u dit wel terugzien in de geschiedenis van de telefoon en voor applicaties kunt u in sommige toestellen ook kijken welke het meeste internetverbruik veroorzaken. Wij kunnen u slechts een grove schatting geven van de tijd die u kunt internetten met een bepaald aantal MB's. Dit overzicht geeft u een schatting van het dataverbruik per activiteit. 1 e-mail met alleen tekst = 20 KB 1 foto, bestand of document = 500 KB 1 internetpagina = 180 KB 1 minuut gebruikmaken van een app = 3 MB 1 minuut een game spelen = 3 MB 1 minuut streaming muziek = 1 MB 1 minuut streaming video = 3 MB 1 MB = 1024 KB 1 GB = 1024 MB Houdt er rekening mee dat smartphones meer data verbruiken dan andere telefoons. Daarnaast raad ik u aan om op 1 september een plafond in te stellen. Het plafond zorgt er namelijk voor dat u geen kosten buiten de bundel kunt maken, of tot een bepaald bedrag kosten buiten de bundel kunt maken. Het plafond stelt u makkelijk zelf in via uw persoonlijke pagina Mijn Simpel. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd. Met vriendelijke groet, Laura Simpel

Reactie van de melder van de klacht NienkeZ16

8 maanden geleden - Bedankt voor de reactie, hier heb ik alleen helemaal niks aan. Een algemeen praatje wat ik aan de telefoon met de klantenservice ook al aangehoord heb. Ik maak al 5maanden gebruik van dit toestel met dit abbo en heb verder niks anders dan anders gedaan. En nu zit ik nog voor de helft van de maand al op 80% en voor het eind van de maand al op €50 er over heen. Dat lijkt me niet kloppen en ligt zeker niet aan mijn verbruik. Daarom vraag ik om een coulance, dat zou ik zeer waarderen en op zijn plaats vinden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 31 augustus 2016 om 16:21 geantwoord

Geboden Oplossing:

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb uw gegevens nagekeken en de kosten zijn juist in rekening gebracht.
Ik wil u aanraden om op 1 september het plafond in te stellen op €12.00. Op die manier kunt u niet meer dan €2.50 kosten buiten de bundel maken en kunnen uw facturen in de toekomst niet hoger worden dan €12.00.

Met vriendelijke groet,

Laura

Simpel

Heeft op 01 september 2016 om 14:48 geantwoord

Ze zijn me niet tegemoet gekomen in mijn wens. Standaard antwoorden gekregen.

Alle klachten die gemeld zijn door NienkeZ16