Klacht: Ontvangen planten Esdoorn meer dood dan levend

op 13 september 2017 over Koopjedeal.nl in de categorie Deal-Sites

Ik heb 2 Japanse Esdoorns besteld bij Koopjedeal. De planten zouden 80 cm hoog zijn. Op 1 september verwachtten wij de levering, maar de hele dag niemand geweest, geen briefje in de brievenbus. sÁvonds de bezorgdienst tracking geraadpleegd, wat bleek, de planten waren retour gestuurd omdat ze niet afgeleverd konden worden. Rara geen briefje in de bus, dat is toch wel erg vreemd.

Heel veel correspondentie en telefonisch contact met Koopjedeal. Uiteindelijk werd de zending na een week weer naar mij toegestuurd. Waar ik al bang voor was gebeurde. De planten (die dus ruim twee weken in een dichte doos hebben gezeten werden meer dood dan levend afgeleverd. Ik direct een e-mail met foto’s van de planten naar Koopjedeal gestuurd.

Op 12 septembetr telefonisch contact met klantenservice Koopjedeal. Een medewerkster (die ondertussen ook ruggespraak had gehouden) heeft mij gezegd uit ‘coulance’ (belachelijk) een retourzending aan te maken en het betaalde geld te retourneren. Op 13-9 krijg ik van de retourenafdeling een bericht dat de planten niet geretourneerd mogen worden en de medewerkster die ik gisteren aan de lijn heb gehad geen toezegging over retourneren had mogen doen. Via de chat, via de telefoon met veel mensen van Koopjedeal gesproken.
Ik kreeg een reply van de leverancier van de planten dat het ‘verbrande blad’ van een esdoorn normaal is. Rara, hoe kan een plant die ruim twee weken in een doos zit verbranden. Ik heb zelf twee grote esdoorns staan en weet hoe een verbrand of dood blad er uit ziet.

Nou ja, ik zou iedereen willen waarschuwen geen planten te kopen bij Koopjedeal. Sowieso kloppen de afmetingen niet (althans bij mij) en als het dood bij je aankomt kun je dus naar je geld fluiten. Het is nu weer in behandeling bij Koopjedeal, maar ik heb hen al bericht dat ik mijn klacht zou publiceren (al is het maar om het principe) en op een andere weg mijn geld terug ga halen.

Mocht Koopjedeal deze zaak alsnog terecht afhandelen dan zal ik dat hier ook nog publiceren.

Joyce Brouwers,Den Haag meer info, bel gerust, 0654327155 of e-mail naar jwabrouwers@outlook.com

Als ik de planten kan retourneren en ik mijn geld geretourneerd krijg en ik er verder geen tijd meer aan hoef te verspillen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Koopjedeal.nl

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Koopjedeal.nl nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Koopjedeal.nl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Koopjedeal.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Koopjedeal.nl

Heeft op 25 september 2017 om 17:17 geantwoord

Beste Joyce Brouwers,

Hartelijk dank voor uw mailbericht.

Op 13 september 2017 heeft u een klacht ingediend inzake de planten die u heeft besteld bij Koopjedeal.nl, op Klacht.nl. In uw klacht geeft u aan dat de plant 80 cm hoog zouden moeten zijn. In onze advertentie geven wij aan dat u deze tussen de 70 en de 80 cm zult ontvangen, die van u wijkt met 1 centimeter af, om deze reden konden wij deze klacht niet doorvoeren.

Over de levering van uw eerste zending, hebben wij een klacht ingediend bij DPD. Helaas kunnen wij verder geen invloed uitoefenen op de vervoerder, omdat dit buiten om Koopjedeal gebeurd. De levering heeft niet kunnen plaats vinden, hierna is er een nieuwe zending aangemaakt voor u. U heeft meerdere malen aangegeven dat de planten twee weken lang in een doos hebben gestaan, voor deze zijn afgeleverd aan u. Echter heeft u deze ondervinding niet kunnen onderbouwen, daarbij hebben wij van de leverancier te horen gekregen dat er nooit planten twee weken lang in een doos staan en die worden vervolgens al helemaal niet bij een klant afgeleverd op deze manier.

Op 12 september heeft u aangegeven dat een medewerker u heeft toegezegd uit coulance de planten voor u om te ruilen. Ik snap in deze uw frustratie, hetgeen dat u is toegezegd is helaas foutief. Onze excuses hiervoor.

Van de leverancier hebben wij te horen gekregen dat de verbrande en/of verdroogde bladeren standaard zijn voor een rode Acer. Zoals wij dit ook in de voorgaande mail aan u heb uitgelegd, is het normaal dat in de zomer de bladeren verdrogen of verbranden. Echter zullen deze bladeren erboven weer aan groeien. Ik twijfel verder niet aan uw kennis omtrent de Japanse esdoorns, omdat u al jarenlang esdoorns in de tuin heeft staan. Echter zijn deze niet te vergelijken met de planten die u heeft ontvangen, omdat deze vers zijn. De planten zouden 'meer dood dan levend' bij u zijn afgeleverd. Echter hebben de experts ons kunnen vertellen dat de plant dit zelf herstelt.

Wij vinden het zeer vervelend u te moeten mededelen dat wij uw retour-aanvraag niet meer in behandeling zullen nemen, omdat de planten op een centimeter na, voldoen aan de eisen.
Onze excuses voor het ongemak.

Vanwege het ongemak hebben wij een kortingscoupon voor u aangemaakt t.w.v. €5,95 om bij een toekomstige bestelling de verzendkosten te vermijden.

Uw specifieke kortingscode: RA7J3ZOW3DJ
De kortingscode is geldig t/m 31-12-2017.
Het verzilveren van uw coupon gaat geheel eenvoudig via www.koopjedeal.nl.
In de winkelwagen vindt u een optie om uw kortingscode te gebruiken.

Vertrouwend erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Heeft u vragen of opmerkingen? Aarzel vooral niet om contact met ons op te nemen.
Mijn collega's of ik helpen u graag verder.

Team webcare
Koopjedeal.nl

Heeft op 25 september 2017 om 17:32 geantwoord

Koopjedeal heeft op alles een antwoord. De planten zijn zeker niet een centimeter korter dan aangeboden en waarom moet ik alles bewijzen. Ik heb verschillende keren foto's gestuurd maar van de leverancier heb ik geen bewijs ontvangen dat de planten zijn uitgepakt en ik nieuwe planten heb gekregen.
Dan over mijn frustratie, de medewerker die mij mondeling heeft toegezegd uit coulance een retourbetaling te doen heeft dit met diverse keren ruggespraak aangeboden. Zij heeft ook een retouropdracht aangemaakt.

In de wet staat dat elke mondelinge overeenkomst een geldige overeenkomst is, maar schijnbaar hoeft Koopjedeal zich niet aan de wet te houden.

Hoe durft KOOPJEDEAL een kortingsbon aan te bieden, zij zullen van mij en vele van mijn vrienden en kennissen geen cent meer ontvangen. Ik verzin nog wel hoe ik Koopjedeal aan de wet kan houden of op andere wijze mijn geld terug kan halen. Ik was best een redelijke klant van Koopjedeal maar als zij op deze manier met hun klanten blijven omgaan, zullen zij het in de loop der tijd niet redden. Dat gun ik ze dan ook. Zo te lezen en gezien het feit dat zij niet meer aangesloten mogen blijven bij WEBKEUR omdat zij klachten niet afhandelen bewijst dat klantgerichtheid nergens op is gestoeld.
Mijn klacht is terecht ondanks wat Koopjedeal en de leverancier zeggen en buiten dat is het onmogelijk dat KOOPJEDEAL BOVEN DE WET STAAT.

Mijn Japanse esdoorns heb ik overigens dit jaar gewoon in een plantencentrum gekocht. Deze waren weliswaar iets duurder (20 euro) maar deze zijn geweldig ten opzichte van de STEKKEN die ik via KOOPJEDEAL heb ontvangen (de overigens volgens de adviesprijs net zo duur waren als de in de winkel aangekochte in maart van dit jaar. Trouwens op deze planten heb ik zelfs een half jaar garantie!!

VOOR IEDEREEN DIE BIJ KOOPJEDEAL WL KOPEN, PAS OP EN DAT ZEGT DENK IK MEER DAN GENOEG!

Alle klachten die gemeld zijn door Joy 1961