Klacht: Onttrekking aan koopovereenkomst

op 05 juni 2018 over ICI Paris XL in de categorie Parfumerie winkels

Vandaag heb ik deze klacht geformuleerd:

Aan
ICI Paris XL
Onderwerp: levering aanbieding

Geachte heer of mevrouw,
Op 31 mei j.l. heb ik via uw website een product ( 1-Million PR eau de toilette 200ml) bij u gekocht voor € 69,99 met bestelnummer 172239261 . Vervolgens heb ik op 2 juni een pakket ontvangen. Echter, helaas zat in dit pakket niet het door mij bestelde product, maar een gratis proefje. En dit zonder verder begeleidend schrijven of explicatie. Ik heb vervolgens contact opgenomen met uw klantenservice. De betreffende dame gaf mij aan geen verklaring te kunnen geven en ze kon er ook niet voor zorgen dat het product alsnog geleverd zou worden. Het geld zou aan mij teruggestort worden. Ze adviseerde mij de bestelling opnieuw te doen, want dan zou het zeker goed komen. Ik heb het product vervolgens op 4 juni opnieuw besteld met bestelnummer 173493632. Ter aanvulling, in al die tijd stond het product aangeboden voor de prijs van € 69,99 en zijnde voorradig. Vervolgens kreeg ik op 5 juni een email met de mededeling, dat mijn bestelling niet kon worden geleverd i.v.m. te weinig voorraad en het geld zou worden teruggestort.
Ik ben van mening dat er wel degelijk tweemaal een koopovereenkomst tot stand is gekomen. Met deze brief verzoek ik u om levering (1 maal) van het voornoemde product voor het bedrag van € 69,99.
Wat is het probleem?
U heeft via uw website een product aangeboden voor een speciale prijs i.v.m. vaderdag. Tevens heeft U op de website bij beide bestellingen aangegeven, dat het product in voorraad was. Vervolgens heeft U ook bij beide bestellingen aangegeven het product niet te kunnen leveren. Daar moest ik wel zelf naar informeren, want vanuit uw bedrijf was geen verklaring gegeven bij de levering van de proefjes. Tevens ben ik van mening dat het betreffende product een regulier artikel is binnen uw aanbod, hetgeen doorgaans struktureel leverbaar is. Op zijn minst had U aan kunnen bieden het product alsnog met vertraging voor de aanbiedingsprijs te willen leveren. Aangezien er in mijn ogen tot tweemaal toe een bindende koopovereenkomst tot stand was gekomen, dient U als verkoper het product voor de aanbiedingsprijs aan mij te verkopen. (De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels)

Wat verwacht ik van ICI Paris :

Ik verzoek hen vriendelijk om het product binnen een termijn van 14 dagen aan mij te leveren voor de overeengekomen aanbiedingsprijs.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ICI Paris XL

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ICI Paris XL nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door RickLi