Klacht: Onterechtr rekening internet gebruik

op 05 augustus 2017 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik verbruik gemiddeld zo’n 500 mb per maand .
Ineens werd ik bestookt dat ik geblokkeerd ben omdat ik m’n internetkosten limiet van +€50,- was bereikt.
Mijn telefoon is alleen gebruikt voor een paar whats app berichtjes .
Er zijn geen updates gedraaid en m’n verbruik op m’n telefoon laat die piek niet zien.
Simpel geeft aan dat wat zij registreren altijd klopt en dat het bij mij als consument fout is gegaan.
Diverse screenshots gestuurd dat er niet zo veel mb’s gebruikt kunnen zijn maar zij houden vol dat ik met een paar tekstberichtjes op whats app 1,333 mb heb gebruikt en dat ik die extra kosten van €50,- op een abonnement van €10,-!!! moet betalen en dat zij alles goed hebben gedaan en ik als “domme” consument pech heb !

Bij m’n dochter is precies hetzelfde gebeurd , lag in d’r schoolkluisje, geen sporen van updates of verklaarbaar mb gebruik en toen was het ook dat het aan haar moest liggen en ik kon kiezen , betalen of de kosten lekker hoog op laten lopen met afsluiting en negatieve registratie als gevolg.
Nu €40,- euro betalen om de blokkade op te heffen of nog 10 dagen geblokkeerd en een rekening ontvangen van €60,- ipv de gebruikelijk €10,-
Dit voelt als chantage door de provider !!

Gewenste Oplossing:

Als ze me als consument serieus nemen , die extra kosten kwijtschelden .
En eens echt onderzoeken hoe zoiets kan gebeuren zodat andere consumenten ook niet meer zomaar het schip in kunnen gaan voor €50,-

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 14 augustus 2017 om 16:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Ploeg,

Onze excuses voor de late reactie, vervelend te lezen dat er extra kosten zijn gemaakt met het abonnement.

Zojuist heb ik getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder resultaat.

Wilt u zo vriendelijk zijn om contact op te nemen met onze klantenservice, telefoon nummer 088 100 5757 (normaal tarief), wij willen dit graag naar tevredenheid met u oplossen.

Met vriendelijke groet,

Leon

Simpel.

Heeft op 14 augustus 2017 om 20:33 geantwoord

Ik heb de klantenservice gebeld en daar was al vastgelegd dat ik de helft van de extra kosten niet hoef te betalen. Als coulance , maar dat betekend nog steeds dat ik de andere helft nog wel moet betalen terwijl het onterecht is dat de kosten gerekend zijn! Dit is dus maar een halve oplossing en ik wil een hele oplossing !!

Alle klachten die gemeld zijn door Sandra Ploeg