Klacht: Onterechte wiinkelontzegging

LRahajaan op 19 februari 2021 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Vandaag 19/02/2021 rond 20.30 uur was ik in de Albert Heijn @ Koog aan de Zaan onder de snelweg A8. Iets verderop was ik aan het trainen en besloot om snel bij de Albert Heijn flesjes water te gaan halen voor de anderen en mijzelf.

Haastig kocht ik 3 flesjes spa, redbull en mm’s. Ik deed mijn boodschappen met een zelfscan apparaat.
Na het afrekenen wou ik de winkel uitlopen en werd aangehouden door de beveiliger van de Albert Heijn.
De beveiliger had de bon van mijn boodschappen in zijn hand en gaf aan dat daar 3 artikelen op stonden en ik had 5 artikelen in mijn winkelwagen.

Ik keek naar de bon en zag waar het fout was gegaan.
Ik had een spa flesjes gescand en uit haast ben ik vergeten om op het plusje te drukken, zodat er 3 spa flesjes aangeslagen werden.
Ik bood mijn excuses aan en gaf aan dat ik per ongeluk vergeten ben dit aan te slaan en of de twee vergeten spa flesjes alsnog kon afrekenen bij de kassa.

De beveiliger gaf aan dat hij de manager erbij moest halen en ik hem moest volgen naar de zelfscan afdeling. Ik liep netjes mee met de beveiliger en had samen met hem gewacht op de manager.
Vervolgens kwamen er twee managers eraan en zij hadden gevraagd wat er aan de hand was. Ik had aangegeven dat ik per ongeluk uit haast 2 flesjes spa ben vergeten aan te slaan.
Zij gingen uit eindelijk met 4/5 personen in een kringetje in overleg.
De 3/4 personen waren weggelopen en de beveiliger kwam naar mij toe en gaf aan dat ik een winkelontzegging krijg van een jaar!

Ik stond met mijn mond vol tanden..
Ik gaf aan dat ik dit best een zware keuze vond, omdat ik per ongeluk alleen 2 flesjes spa ben vergeten aan te slaan. Het gaat om maximaal €3 !!

Ik moest mee naar het kantoor en mijn ID kaart inleveren.
De beveiliger ging een formulier invullen waarop staat dat ik dus een jaar een winkelontzegging heb @ AH Koog aan de Zaan en Zaandijk voor winkeldiefstal.

Ik vind dit een ernstige beschuldiging en ben het er totaal niet mee eens.
Zelf heb ik jaren bij de C1000 en Jumbo gewerkt. Bij de Jumbo handelden wij als personeel anders in deze situatie. Wanneer iemand 1 of 2 artikelen is vergeten aan te slaan, dan mag de klant alle boodschappen vervolgens bij een ‘normale’ kassa laten afrekenen.
Ik ben mij ervan bewust dat de Jumbo geen AH is, maar om een winkelontzegging voor een jaar op te leggen voor 2 flesjes spa vind ik heel drastisch..
Een waarschuwing was in mijn ogen voldoende geweest.
Het is niet dat ik dure producten niet heb gescand of dat ik bewust de 2 flesjes ben vergeten te scannen.

Zeer ontevreden over het handelen van de AH @ Koog aan de Zaan.

Ik ben pas tevreden wanneer de winkelontzegging opgeheven word.
Ieder mens kan een foutje maken.
En om dit als 'diefstal' te zien vind ik wel heel erg overdreven.
Het kon bij een waarschuwing blijven in mijn ogen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door LRahajaan