Klacht: Onterechte stilzwijgende verlenging

op 22 juli 2016 over Sanoma in de categorie Media

Ik, woonachtig in Nieuw-Zeeland, heb een vriend in Nederland meer dan een jaar geleden een JAARabonnement op de Donald Duck cadeau gedaan.

Nu, na afloop van het jaarabonnement blijven de Ducks binnenkomen: stilzwijgende verlenging. Ik heb Sanoma reeds lang geleden gebeld en toen reeds aangegeven dat het jaarabonnement direct na afloop stopgezet moest worden. Maw, de stilzwijgende verlenging had er nooit mogen zijn.

Omdat bellen met Sanoma vanwege het tijdsverschil niet te doen is heb ik inmiddels al 10 maal een bericht gestuurd via de optie daartoe op hun website waarin ik uitleg hoe en wat en ze verzoek per onmiddelijk de toezending te staken. Sanoma geeft geen ENKEL gehoor. Ze reageren gewoonweg NIET op mijn berichten.

Buiten dit ongehoord onbeschofte en illegale handelen van Sanoma heb ik het helemaal gehad met die stilzwijgende verlenging. Waarom kunnen bedrijven als Sanoma niet een email sturen VOOR het abonnement afloopt!? Iets als : \’Uw abonnement loopt binnenkort af, als u niets doet wordt het abonnement gecontinueerd, wilt u het abonnement stopzetten dan moet u dat ons voor x-x-x laten weten.\’ zou wel zoveel ellende schelen.

Maar nee, Sanoma gaat pas na AFLOOP van het jaarabonnement een berichtje sturen met daarin \’Hey, we konden niet automatisch je geld afschrijven\’. Absurd.

Ik ben tevreden als

*Sanoma onmiddelijk stop met het toezenden van de Donald Duck
*Sanoma geen kosten in rekening durft te brengen voor de ongevraagde verlenging
*Sanoma het fatsoen krijgt te antwoorden op berichten verzonden via het contactformulier op hun website
*Sanoma abonnees een email stuurt VOOR een abonnement afloopt
*Sanoma stopt met de walgelijke praktijk van stilzwijgende verlenging (en al helemaal als gekozen was voor een JAARabonnement)

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Sanoma over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Sanoma in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanoma een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sanoma

Heeft op 22 juli 2016 om 10:55 geantwoord

Geachte heer Oude Vrielink,

Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat u uw abonnement wilt opzeggen.

Wij helpen graag verder en hebben één en ander nagekeken in onze gegevens. U heeft gekozen voor een abonnement tot wederopzegging. Dit staat duidelijk vermeld in de algemene voorwaarde en in de welkomstbevestiging. Het abonnement is dus niet stilzwijgend verlengd.

Wij hebben uw abonnement met de wettelijke opzegtermijn van één maand opgezegd. Er wordt een aangepaste factuur toegestuurd.

Sanoma Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht edwinov

10 maanden geleden - Sanoma, Ik heb NIET gekozen voor een abonnement tot wederopzegging, ik heb gekozen voor een JAARabonnement. Uit de email van Sanoma dd 2015-06-27 : "De aanbieding waar je voor gekozen hebt is 54 nummers voor 102,00 euro". Daarnaast heb ik reeds lang geleden aangegeven (telefonisch) dat ik het abonnement direct na afloop wilde opzeggen. Het abonnement is dus stilzwijgend verlengd. U kunt een factuur sturen maar ik woon in Nieuw-Zeeland en zelfs al zou ik willen (ik wil niet) dan nog kan ik geen Nederlandse acceptgiro betalen. Succes daarmee dus. Als jullie nou gewoon die smerige praktijken eens achterwege zouden laten en mensen een herinneringsemail zouden sturen VOOR afloop van een abonnement dan zou dat veel ellende schelen maar op dat punt gaan jullie uiteraard niet eens in. Deze klacht is NIET opgelost. ir. E.R. Oude Vrielink

Heeft op 30 juli 2016 om 02:55 geantwoord

Ik ga NIET betalen voor iets dat ik niet besteld heb. Sanoma probeert er op illegale wijze bij abonnees een extra maand uit te slaan. Walgelijke praktijken. Ik doe er niet aan mee. Sanoma kan een factuur sturen maar ik woon in Nieuw-Zeeland en al zou ik willen (ik wil niet) ik KAN niet eens een Nederlandse accepgiro betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door edwinov