Klacht: Onterechte stilzwijgende verlenging

op 12 september 2016 over Sanoma in de categorie Media

Ik heb onderstaande klacht reeds ZEVEN maal eerder geplaatst en Sanoma weigert steevast de klacht op te lossen (maar stuurt wel betalingsherinneringen). Vandaar hier voor de ACHTSTE keer vermeld.

Ik, WOONACHTIG IN NIEUW-ZEELAND, heb een vriend in Nederland meer dan een jaar geleden een JAARabonnement op de Donald Duck cadeau gedaan.

Nu, na afloop van het jaarabonnement blijven de Ducks binnenkomen: stilzwijgende verlenging. Ik heb Sanoma reeds lang geleden gebeld en toen reeds aangegeven dat het jaarabonnement direct na afloop stopgezet moest worden. Maw, de stilzwijgende verlenging had er nooit mogen zijn.

Omdat bellen met Sanoma vanwege het tijdsverschil niet te doen is heb ik inmiddels al 10 maal een bericht gestuurd via de optie daartoe op hun website waarin ik uitleg hoe en wat en ze verzoek per onmiddelijk de toezending te staken. Sanoma geeft geen ENKEL gehoor. Ze reageren gewoonweg NIET op mijn berichten.

Buiten dit ongehoord onbeschofte en illegale handelen van Sanoma heb ik het helemaal gehad met die stilzwijgende verlenging. Waarom kunnen bedrijven als Sanoma niet een email sturen VOOR het abonnement afloopt!? Iets als : ‘Uw abonnement loopt binnenkort af, als u niets doet wordt het abonnement gecontinueerd, wilt u het abonnement stopzetten dan moet u dat ons voor x-x-x laten weten.’ zou wel zoveel ellende schelen.

Maar nee, Sanoma gaat pas na AFLOOP van het jaarabonnement een berichtje sturen met daarin ‘Hey, we konden niet automatisch je geld afschrijven’. Absurd.

Ik ben tevreden als

*Sanoma onmiddelijk stop met het toezenden van de Donald Duck
*Sanoma geen kosten in rekening durft te brengen voor de ongevraagde verlenging
*Sanoma het fatsoen krijgt te antwoorden op berichten verzonden via het contactformulier op hun website
*Sanoma abonnees een email stuurt VOOR een abonnement afloopt
*Sanoma stopt met de walgelijke praktijk van stilzwijgende verlenging (en al helemaal als gekozen was voor een JAARabonnement)
*Sanoma eens stopt met het afdoen van deze klacht met “He wat vervelend dat het allemaal zo loopt maar ja wij doen aan stilzwijgende verlenging en daar moet u zich maar bij neerleggen, wel betalen he. We sturen u wederom een accepgiro”.
*Sanoma zich eens realiseert dat acceptgiro”s NIET bij mij aankomen omdat ik in NIEUW-ZEEEEEEEELAND woon en – al zou ik willen – hier niet eens acceptgiro’s KAN betalen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Sanoma over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Sanoma in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door edwinov