Klacht: Onterechte stilzwijgende verlenging

op 30 juli 2016 over Sanoma in de categorie Media

Ik heb onderstaande klacht onlangs geplaatst en Sanoma (of klacht.nl zelf) heft de klacht als ‘Opgelost’ staan maar de klacht is NIET opgelost. Vandaar hier NOGMAALS vermeld.

Ik, woonachtig in Nieuw-Zeeland, heb een vriend in Nederland meer dan een jaar geleden een JAARabonnement op de Donald Duck cadeau gedaan.

Nu, na afloop van het jaarabonnement blijven de Ducks binnenkomen: stilzwijgende verlenging. Ik heb Sanoma reeds lang geleden gebeld en toen reeds aangegeven dat het jaarabonnement direct na afloop stopgezet moest worden. Maw, de stilzwijgende verlenging had er nooit mogen zijn.

Omdat bellen met Sanoma vanwege het tijdsverschil niet te doen is heb ik inmiddels al 10 maal een bericht gestuurd via de optie daartoe op hun website waarin ik uitleg hoe en wat en ze verzoek per onmiddelijk de toezending te staken. Sanoma geeft geen ENKEL gehoor. Ze reageren gewoonweg NIET op mijn berichten.

Buiten dit ongehoord onbeschofte en illegale handelen van Sanoma heb ik het helemaal gehad met die stilzwijgende verlenging. Waarom kunnen bedrijven als Sanoma niet een email sturen VOOR het abonnement afloopt!? Iets als : ‘Uw abonnement loopt binnenkort af, als u niets doet wordt het abonnement gecontinueerd, wilt u het abonnement stopzetten dan moet u dat ons voor x-x-x laten weten.’ zou wel zoveel ellende schelen.

Maar nee, Sanoma gaat pas na AFLOOP van het jaarabonnement een berichtje sturen met daarin ‘Hey, we konden niet automatisch je geld afschrijven’. Absurd.

Ik ben tevreden als

*Sanoma onmiddelijk stop met het toezenden van de Donald Duck
*Sanoma geen kosten in rekening durft te brengen voor de ongevraagde verlenging
*Sanoma het fatsoen krijgt te antwoorden op berichten verzonden via het contactformulier op hun website
*Sanoma abonnees een email stuurt VOOR een abonnement afloopt
*Sanoma stopt met de walgelijke praktijk van stilzwijgende verlenging (en al helemaal als gekozen was voor een JAARabonnement)

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Sanoma in behandeling genomen

Sanoma

Heeft op 01 augustus 2016 om 11:03 geantwoord

Beste meneer Oude Vrielink,

Wat vervelend dat het zo is gelopen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wij zien in het systeem dat het abonnement inmiddels is opgezegd en dat u hier ook een bevestiging van heeft ontvangen. Het abonnement wat u in eerste instantie heeft afgesloten, is een abonnement tot wederopzegging. Het abonnement moet dus zelf worden opgezegd. Wij hebben geen opzegging van u vernomen helaas. Hierdoor is het abonnement door gaan lopen en moet u de verzonden nummers nog wel betalen.
Bij het afsluiten van een abonnement, krijgt u ook nog een bevesting, waarin ook staat dat het abonnement tot wederopzegging is. Helaas kunnen wij hier niets aan veranderen. Excuses voor het ongemak.

Sanoma Webcare Team

Heeft op 04 augustus 2016 om 13:04 geantwoord

Snap het nou toch eens! Ik heb GEEEEEEEN abonnement tot wederopzegging afgesloten, ik heb een JAAAAAAAAAARabonnement afgesloten. Niet meer, niet minder. Wederom snappen jullie tevens niet dat ik geen ENKELE acceptgiro te zien zal krijgen daar ik in NIEUW-ZEELAND woon en bovendien, al zou ik willen, geen acceptgiro KAN betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door edwinov