Klacht: Onterechte rekeningen

op 07 juni 2017 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Onderhoud CV-ketel bij Feenstra.
De CV-ketel heeft een storing: het tapwater wordt na enige tijd weer koud. Dat is vervelend als je net onder de douche staat.
03 april 2017 komt er een monteur langs. Hij constateert dat op enkele punten de instellingen verkeerd staan en wijzigt die.
De storing is niet verholpen.
Overigens is het vreemd dat die instellingen verkeerd stonden. De ketel is in onderhoud bij Feenstra. Ik kom er niet aan, dus heeft blijkbaar een monteur van Feenstra bij een vorig bezoek de ketel met \”foutieve\” instellingen achtergelaten.
12 april. E-mail gestuurd. \”Binnen 5 werkdagen contact\”. Nooit enige reactie gekregen.
21 april. Een monteur komt langs. Volgens hem is een tapwatersensor defect.
Hij heeft geen andere bij zich en maakt de oude schoon.
De storing is niet verholpen.
24 april. Gebeld met Feenstra.
15 mei. Nog steeds geen actie van Feenstra.
23 mei. Een monteur komt langs. Hij heeft geen sensor bij zich, maar wel een nieuwe brander, die niet nodig is en waar ook nooit om is gevraagd.
24 mei. De monteur komt weer langs en zet een andere sensor erin.
De storing is niet verholpen.
26 mei. Een monteur komt langs. Dit keer een jongedame. Zij heeft binnen twee minuten gezien wat er aan de hand is en verhelpt dat (eindelijk).
Feenstra maakt mij middels een e-mail duidelijk waarom ik toch alle rekeningen moet betalen:
\”U betaalt voor de verrichte werkzaamheden waarbij geen garantie gegeven kan worden dat dit leidt tot een oplossing.\”
Met andere woorden: Feenstra kan zo vaak als men dat nodig vindt iemand langs sturen en dat vervolgens in rekening brengen.
Status werkbon: \”opgelost\”. Factuur. Kassa.

Wanneer de bedragen van de facturen 8358806 en 8370494 aan mij worden geretourneerd.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 14 juni 2017 om 11:02 geantwoord

Geachte heer V** N****,

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij de verantwoordelijke afdeling benaderd en kunnen wij u als volgt berichten.

Wij zullen de eerder beloofde creditering ad € 50,- verhogen naar een bedrag ad € 90,59. Dit bedrag staat gelijk aan factuur 8370494, deze hoeft u niet te voldoen.

Zelf geeft u ter kennis dat factuur 8378582 ad € 63.04 inmiddels door u is voldaan. Deze factuur achten wij dan ook terecht. Tevens heeft u een derde factuur ontvangen van ons eerste bezoek d.d. 3 april jl. Tijdens dit bezoek is gebleken dat uw cv-ketel stond afgesteld op 50% vermogen. Conform de contractvoorwaarden is er arbeidsloon in rekening gebracht. Derhalve kunnen wij concluderen dat factuur 8358806 ad € 40,99 terecht is.

Helaas kunnen wij geen gehoor geven aan de door u gewenste oplossing en hopen dat u zich kunt vinden in de aangeboden oplossing.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Feenstra Webcare

Heeft op 14 juni 2017 om 16:48 geantwoord

De facturen 8358806 à € 40,99 en 8370494 à € 90,59 had ik al voldaan, omdat ik niet wil dat Feenstra er ook nog eens een deurwaarder bijsleept.
Deze betalingen heeft Feenstra blijkbaar nog niet kunnen terugvinden in de administratie.
Factuur 8378582 à € 63,04 heeft Feenstra middels een incasso aan zichzelf voldaan.
Ik heb dus in totaal € 194,62 aan Feenstra betaald voor de bovenmenselijke inspanning van het omdraaien van een stekker ( de oplossing van de storing).
Helaas zijn de meeste monteurs er bij Feenstra blijkbaar niet van op de hoogte dat een Nefitketel fasegevoelig kan zijn.
De eerstgenoemde factuur (8358806 à € 40,99) is gemaakt n.a.v. een tweede melding van de betreffende storing. De monteur heeft toen enkele instellingen gewijzigd, maar dat heeft de storing niet verholpen. Hij had ook de mantel van de ketel nog even kunnen oppoetsen. Dan was het arbeidsloon nog wat hoger uitgevallen, nietwaar ? Bovendien was de ketel op dat moment al geruime tijd in onderhoud bij Feenstra, dus is Feenstra ook verantwoordelijk voor eventuele verkeerde instellingen, want zelf blijf ik er zorgvuldig van af.
Ik heb zelf voorgesteld om factuur 8378582 à € 63,04 te voldoen, omdat voor het laatste bezoek, waarbij in een oogwenk het probleem werd opgelost, niets in rekening is gebracht. Ik betaal dan ook wel voor een sensor die niet vervangen had hoeven worden, maar goed...
Ik verwacht dat Feenstra mij de bedragen van de facturen 8358806 en 8370494, in totaal een bedrag van € 131,58, terugbetaalt. Eerst dan zal ik deze kwestie als afgedaan beschouwen.
Inmiddels heb ik mezelf een grote dienst bewezen door het onderhoudsabonnement op te zeggen.
Ik ben erg benieuwd of dat financiëel adequaat kan worden afgerond.

Bericht van Feenstra

1 week geleden - Geachte heer V** N*****, Zoals eerder aangeven zullen wij overgaan tot het intrekken van factuur 8370494 ad € 90,59. Overige facturen zijn terecht en zullen niet worden gecrediteerd. De beredenering hiervan is u reeds bekend gemaakt per e-mail. Wij vertrouwen u naar behoren te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Feenstra Webcare

Reactie van de melder van de klacht H.J. van Nellen

7 dagen geleden - Wat valt er in te trekken aan een factuur die al betaald is ?

Alle klachten die gemeld zijn door H.J. van Nellen