Klacht: Onterechte rekeningen

op 07 juni 2017 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Onderhoud CV-ketel bij Feenstra.
De CV-ketel heeft een storing: het tapwater wordt na enige tijd weer koud. Dat is vervelend als je net onder de douche staat.
03 april 2017 komt er een monteur langs. Hij constateert dat op enkele punten de instellingen verkeerd staan en wijzigt die.
Status werkbon: \”opgelost\”. Factuur. Kassa.
De storing is niet verholpen.
Overigens is het vreemd dat die instellingen verkeerd stonden. De ketel is in onderhoud bij Feenstra. Ik kom er niet aan, dus heeft blijkbaar een monteur van Feenstra bij een vorig bezoek de ketel met \”foutieve\” instellingen achtergelaten.
12 april. E-mail gestuurd. \”Binnen 5 werkdagen contact\”. Nooit enige reactie gekregen.
21 april. Een monteur komt langs. Volgens hem is een tapwatersensor defect.
Hij heeft geen andere bij zich en maakt de oude schoon.
Status werkbon: \”opgelost\”. Factuur. Kassa.
De storing is niet verholpen.
24 april. Gebeld met Feenstra.
15 mei. Nog steeds geen actie van Feenstra.
23 mei. Een monteur komt langs. Hij heeft geen sensor bij zich, maar wel een nieuwe brander, die niet nodig is en waar ook nooit om is gevraagd.
24 mei. De monteur komt weer langs en zet een andere sensor erin.
Status werkbon: \”opgelost\”. Factuur. Kassa.
De storing is niet verholpen.
26 mei. Een monteur komt langs. Dit keer een jongedame. Zij heeft binnen twee minuten gezien wat er aan de hand is en verhelpt dat (eindelijk).
Feenstra maakt mij middels een e-mail duidelijk waarom ik toch alle rekeningen moet betalen:
\”U betaalt voor de verrichte werkzaamheden waarbij geen garantie gegeven kan worden dat dit leidt tot een oplossing.\”
Met andere woorden: Feenstra kan zo vaak als men dat nodig vindt iemand langs sturen en dat vervolgens in rekening brengen.
Status werkbon: \”opgelost\”. Factuur. Kassa.

Gewenste Oplossing:

Wanneer de bedragen van de facturen 8358806 en 8370494 aan mij worden geretourneerd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 14 juni 2017 om 11:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer V** N****,

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij de verantwoordelijke afdeling benaderd en kunnen wij u als volgt berichten.

Wij zullen de eerder beloofde creditering ad € 50,- verhogen naar een bedrag ad € 90,59. Dit bedrag staat gelijk aan factuur 8370494, deze hoeft u niet te voldoen.

Zelf geeft u ter kennis dat factuur 8378582 ad € 63.04 inmiddels door u is voldaan. Deze factuur achten wij dan ook terecht. Tevens heeft u een derde factuur ontvangen van ons eerste bezoek d.d. 3 april jl. Tijdens dit bezoek is gebleken dat uw cv-ketel stond afgesteld op 50% vermogen. Conform de contractvoorwaarden is er arbeidsloon in rekening gebracht. Derhalve kunnen wij concluderen dat factuur 8358806 ad € 40,99 terecht is.

Helaas kunnen wij geen gehoor geven aan de door u gewenste oplossing en hopen dat u zich kunt vinden in de aangeboden oplossing.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

Bericht van Feenstra

1 maand geleden - Geachte heer V** N*****, Zoals eerder aangeven zullen wij overgaan tot het intrekken van factuur 8370494 ad € 90,59. Overige facturen zijn terecht en zullen niet worden gecrediteerd. De beredenering hiervan is u reeds bekend gemaakt per e-mail. Wij vertrouwen u naar behoren te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Feenstra Webcare

Reactie van de melder van de klacht H.J. van Nellen

1 maand geleden - Wat valt er in te trekken aan een factuur die al betaald is ?

Heeft op 27 juni 2017 om 14:33 geantwoord

Op 16 juni stelt Feenstra voor een rekening in te trekken die al op 7 juni is betaald.
Dat feit zou nu, dd 27 juni, zo langzamerhand bij Feenstra moeten zijn doorgedrongen. Het gaat dus niet om het intrekken van een rekening, maar om het terugstorten van het bedrag van die rekening.
Dat is tot op heden, uiteraard, nog steeds niet gebeurd.
Misschien houden ze ook dat toch maar liever zelf ?

Alle klachten die gemeld zijn door H.J. van Nellen