Klacht: Onterechte rekening via incassobureau

op 24 juli 2017 over Zalando in de categorie Online Warenhuizen

Geachte mensen,

Tot mijn grote ongenoegen hebben wij al enige tijd een betalingsconflict met Zalando. Wij hebben ruim een half jaar geleden een groot aantal kledingstukken voor onze dochter besteld. Deze hebben we allemaal weer retour gezonden omdat er heup dysplasie werd geconstateerd bij haar. Wij hebben de gehele bestelling retour gezonden. Zalando gaf aan dat niet alles retour werd gestuurd en bracht derhalve € 17,95 in rekening. Na een aantal mailwisselingen tussen ons en medewerkers van Zalando. De ene medewerker merkte op dat we inderdaad alles retour hadden gestuurd, waarna een andere medewerker aangaf dat dit niet het geval was. Hierop kregen wij alsnog de rekening gepresenteerd. Na een aantal mailwisselingen was mijn vrouw het zat en betaalde geheelonterecht het bedrag. Dit om van het conflict af te zijn, maarniet omdat wij een bedrag open hadden staan. Kort daarop kregen wij een rekening gepresenteerd van een Incassobureau. Deze brachten een bedrag van € 40,09 in rekening. Het voornoemde bedrag met daarbovenop kosten die het proces met zich mee bracht. Wij hebben vervolgens zowel het incassobureau als Zalando aangegeven dat wij de rekeningen niet gaan betalen omdat wij deze al betaald hadden en dat dit ook zeer onterecht was. Daarnaast hebben wij Zalando gevorderd het bedrag van € 17,95 aan ons terug te storten. Van Zalando hebben wij geen antwoord gehad, en van Alktum, het incassobureau hebben wij een dreigbrief ontvangen waarin staat dat wij binnen drie dagen moeten betalen anders volgt er een “dure rechtszaak”. Wij gaan nu om de zaak te voorkomen, het bedrag van €40,09 onder protest betalen, maar dit bedrag gaan wij terugvorderen. Van de mailwisselingen hebben wij de mails bewaard en de betaling staat op onze afschriften.

Wij zijn tevreden als wij de inmiddels betaalde bedragen van €17,95 en €40,09 terug gestort hebben gekregen. Wij weer op een normale manier klant van Zalando kunnen zijn, nu kunnen wij namelijk alleen spullen kopen als we vooraf betalen, en niet op rekening. Wij zijn altijd een goede en betrouwbare klant geweest en willen dit in de toekomst ook blijven. Onze verder ervaringen met Zalando waren uitstekend te noemen. Daarnaast willen wij graag een excuus brief van Zalando ontvangen voor de zeer grote overl;ast die wij ervaren hebben. Tot op heden hebben wij getracht er onderling uit te komen, maar

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zalando

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zalando nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Edwin Hendriks