Klacht: onterechte inning abonnementsgeld

op 20 januari 2014 over Sanoma in de categorie Media

eind oktober 2013 heb ik mijn abonnement voor de Veronicagids opgezegd en keurig een bevestiging ontvangen.
Op 24 dec 2013 werd er wederom een bedrag ad 25 euro van mijn rekening afgeschreven? Na telefonisch contact bleek dit onterecht en was het voor mijn ex bedoeld, waar ik al sinds 2010 van gescheiden ben.
Toen ik daardoor mijn bankafschriften nakeek, kwam ik erachter, dat in 2011 en 2012 ook het abonnementsgeld van zowel mijn abonnement alsmede die van mijn ex via incasso door mij waren voldaan.

Toen ik ging bellen en mijn klacht hierover deponeerde, werd mij verteld, dat ik de laatste 25 euro retour kreeg, maar de rest niet. Dit moest ik zelf maar gaan verhalen op mijn ex?

Ik was het daar niet mee eens, want ik heb geen enkel contact meer met hem en heb bovendien ook nooit toestemming gegeven dit van mijn bankrekening af te laten schrijven. Bovendien heb ik notabene sinds 2011 een ander bankrekeningnummer.

Ik ben zelf abonnee geworden toen ik in 2010 door de echtscheiding een ander adres had en toen dus ook zelf een abonnement afsloot.

Na tegenstribbelen van mij, werd ik afgescheept, met de woorden: Wij hebben geprobeerd u van dienst te zijn en bent u het daar niet mee eens, dan moet u maar een mailtje sturen.

M.a.w. het is schijnbaar heel normaal, dat je voor een ander gaat betalen door een fout van Sanoma en dat je het zelf maar moet gaan verhalen op die ander?

Ik wil natuurlijk het geld terug! Niemand wil voor een ander zijn abonnement betalen, dus ik ook niet..

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Sanoma in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanoma een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht aaltje02

3 jaren geleden - Sanoma heeft wel een reactie gegeven via deze site en aangegeven het door te spelen naar de klantenservice. Maar...nog steeds geen oplossing aangeboden! Dus de klacht is nog steeds niet opgelost!!!

Alle klachten die gemeld zijn door aaltje02