Klacht: onterechte incasso na beëindigen van telefoon/ internet abonnement

op 27 juli 2015 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Ik ben overgestapt naar Ziggo per 1 mei 2015. Van Tele 2 ontving ik een brief d.d. 26 april dat mijn abonnement op 01-05-2015 wordt beëindigd, en dat de maandelijkse incasso vanaf die datum vervalt. Tot 2x toe werd het abonnementsgeld geïnd, dus heb ik de automatische incasso stopgezet en het bedrag teruggehaald .v/a half april werkte mijn zonnet email niet meer.Op 4 mei heb ik het modum opgestuurd. Alle verstuurde emails kregen de zenders retour. Ook kreeg ik bericht van bellers dat mijn huistelefoon niet meer werkte. Dit ongemak vond plaats nadat een agressief klinkend persoon van tele2 mij had gebeld om mij een aanbod voor een goedkopere abonnement te doen. De brief van Ziggo met overstapdatum heb ik ,doorgestuurd. naar Tele 2. Tele 2 stuurde een factuur dat ik de maand mei en juni hun abonnementsgeld verschuldigd was. Op 17 juli kreeg ik van “Bos incasso bureau ” dat ik een bedrag met rente en incassokosten moet betalen ad. 131,12 euro en dit binnen 5 dagen. Tele 2 gebeld en kreeg Meneer O aan de lijn die mij een verhaal vertelde dat het abonement op internet niet was opgezegd maar alleen de telefoon. Raar verhaal want men incasseerde het hele bedrag. Hij bood mij aan om per direkt dus 26-07-2015 het abonnement te beëindigen, en zei dat de fout bij Ziggo ligt. Ik moest Ziggo bellen. Ziggo wil de facturen ontvangen om in te zien. Incasso bureau gebeld, maar Mevr. X zei dat Tele2 de incasso opdracht moet annuleren. Vandaag een aardige jongeman Y aan de telefoon gehad die het hele dossier met mij heeft doorgenomen. Hij kon zien dat mijn abonnement bij Tele 2 op 01-05-2015 is beëindigd en dat een modum op 05-05-2015 is ingeleverd. Ik verzoek u vriendelijk maar dringend om mijn dossier goed door te nemen en het incasso bureau in te lichten.
Ik vind dat ik smartengeld verdien ipv te betalen. Vlgs mij ben ik 20 jaar abonnee van Tele 2 geweest zonder enig probleem. Ik ben geen wanbetaler en wil graag dat mijn naam gezuiverd wordt. Graag ontvang ik zo spoedig mogelijk bericht van u.
Hartelijk dank Mevr C.M. Klnr. B0000483927

Wanneer ik zo spoedig mogelijk bericht krijg dat ik niets meer hoef te betalen omdat mijn abonnement per 01-05-2015 is beëindigd en niet op 26-07-2015.
Incasso bureau opdracht krijgt van Tele2 dat het incasso opdracht wordt ingetrokken en mijn naam gezuiverd wordt.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door carmen-mayerline@hotmail.com