Klacht: Onterechte Incasso kosten

op 30 april 2020 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Oxxio heeft bij mij onterecht incasso kosten in rekening gebracht, omdat ik te laat zou zijn met betalen. Ik heb oxxio screenshot gestuurd van al mijn betaling, maar ze willen er niks mee doen.
Ze laten gewoon een rekening openstaan die betaal is en zetten er dan incasso kosten boven op.
Meerdere malen met de klanten service gebeld, maar die willen niet helpen

Als ik de incasso kosten niet hoef te betalen

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

5 maanden geleden - Goedemorgen,Ik zet uw klacht door naar onze afdeling Oxxio Telecom. Zij geven u zo snel mogelijk antwoord. Bedankt voor uw geduld.Met vriendelijke groet, Joey, Oxxio Webcare

Bericht van Oxxio

4 maanden geleden - Goedemiddag,Onze excuses voor het ongemak! Mijn collega Sharmila heeft u op 29 april een e-mail gestuurd met tekst en uitleg betreffende uw nota's. Ik ga ervan uit dat e.e.a. nu helder is voor u.Mocht u toch nog vragen enof opmerkingen hebben, hoor ik deze graag van u.Met vriendelijke groet,Dick - Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht PascalHoogstra

4 maanden geleden - Na aanleiding van die mail heb ik een klacht in gediend, want jullie hebbem een fout gemaakt met de nota en ik draai er voor op. En zijn de incasso totaal onterecht

Bericht van Oxxio

4 maanden geleden - Goedemiddag,De incassokosten zijn inderdaad onterecht en zullen worden gecrediteerd. Helaas was dit nog niet verwerkt, waarvoor onze oprechte excuses! Ik heb gelijk het verzoek bij onze backoffice ingediend om dit alsnog in orde te maken voor u.Met vriendelijke groet,Dick - Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht PascalHoogstra

4 maanden geleden - Bedankt voor het regelen. Wanneer kan ik het geld op mijn rekening verwachten? Nog even voor de duidelijkheid. Dit gaat om de nota van februari?

Bericht van Oxxio

4 maanden geleden - Goedemiddag,Het betreft hier de incassokosten van december. Begin juni zal dit vanuit het facturatieproces worden gecrediteerd.Hartelijke groet,Dick - Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht PascalHoogstra

4 maanden geleden - Deze factuur kosten waren inderdaad al toegezegd, maar mijn klacht gaat over de incassokosten van februari. Deze zijn ontrecht doordat de ontrechte incassokosten van december openstonden

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 18 mei 2020 om 16:37 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor je reactie!
Aangezien de incassokosten voor december niet betaald waren, zijn deze uiteindelijk verrekend met de eerstvolgende incasso's. Als bedragen open blijven staan, worden deze automatisch verrekend.
Helaas zijn hier voor februari dus incassokosten bij gekomen. Zoals mijn collega's al eerder hebben uitgelegd, zijn deze incassokosten in dit geval wel terecht en kunnen wij deze helaas niet in mindering brengen.

Dick - Oxxio Webcare

Heeft op 18 mei 2020 om 16:43 geantwoord

Door een fout van oxxio betaal ik nu incasso kosten omdat ze in eerste instantie onterechte kosten hebben gemaakt

Bericht van Oxxio

4 maanden geleden - Goedemiddag,Ik heb alles nog eens haarfijn uitgelegd in een e-mail, zodat u precies weet hoe het zit en waar de fout lag.Met vriendelijke groet,Dick - Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door PascalHoogstra