Klacht: onterechte incasso

op 18 juli 2012 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Na een aantal jaren een voordeelurenabonnement te hebben gehad. Al die jaren kon de ns het bedrag niet automatisch incasseren maar kreeg ik altijd een acceptgiro met de melding dat de incasso niet gelukt was. Vorig jaar het abonnement schriftelijk opgezegd, toen ook geen rekening gehad en niets betaald. Dit jaar kreeg ik ineens een brief dat het abonnement was verlengd en dat er 60 euro geincasseerd zou worden. Wat inmiddels een maand geleden ook is gebeurd. Direct contact me de ns opgenomen die mij mededeelde dat het per 1 juli pas geregeld kon worden als het abonnement was ingegaan. 1 juli weer contact opgenomen. Op dat moment konden ze het niet geregeld krijgen en de betreffende dame zou het de volgende dag weer proberen en mij eind van de week terug bellen als het niet was gelukt. Vervolgens niets meer gehoord. 1 week later toch weer gebeld. Kreeg de mededeling dat het niet lukt en dat ze het verder zou geven aan het hoofdkantoor. 2 weken verder nog steeds geen geld op mijn rekening.Weer contact opgenomen. Deze dame zou het geld gelijk overmaken, wat ze echter niet voor elkaar krijg ivm foutmeldingen. Maar zij verzekerde mij dat het binnen 3 weken zou worden overgemaakt…..Daar door zit ik 7 weken zonder de 60 euro die in het bezit van de ns is.

Geld terug per direct + vergoeding van de telefoonkosten (rond de 30 euro)

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 19 juli 2012 om 08:57 geantwoord

Klant ontvangt een excuses voor de technische problemen rondom de opzegging van haar contract. Daarnaast stuurt NS twee dagkaarten en wordt een bedrag van € 6.00 (voor 6 telefoongesprekken) overgemaakt op haar rekening. Het proces van terugbetaling van de abonnementskosten kan vanwege de technische mogelijkheden helaas niet worden versneld. De volledige abonnementskosten worden echter zo snel mogelijk overgemaakt.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door wendy40