Klacht: onterechte incasso

op 10 oktober 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

beste Van Dijk,

Ik heb vorig jaar de Havo succesvol afgerond en daarna mijn boeken ingeleverd. 1 van mijn boeken (geschiedenis) was ik kwijt en dus kreeg ik daar een factuur voor. Na een week vond ik mijn geschiedenis boek weer terug, deze heb ik toen opgestuurd naar jullie antwoordnummer dat daarvoor bedoeld is. Uiteindelijk mijn boek weer retour gekregen, zonder reden. ik heb jullie hiervoor meerdere malen gebeld maar niemand kon mij een reden geven waarom het boek naar mij terug gestuurd was. Door de vakantie die ertussendoor kwam kon ik niet meer op tijd proberen om nog een keer mijn boek terug te sturen. Blijkbaar is er een datum waarna je je boek niet meer terug kan sturen.Nu heb ik dus een keer een brief gehad waarin stond dat ik ook mijn Nederlands boek niet ingeleverd zou hebben maar dat klopt niet, hiervoor heb ik ook contact gezocht met de klatenservice maar die zeiden dat ik het gewoon moest betalen. nadat ik nu vandaag een brief heb gehad van “vorderingenbeheer” neem ik toch maar via deze weg met jullie contact op met de hoop dat het nu wel opgelost kan worden. Overigens hebben jullie bij de brieven die jullie naar mij gestuurd hebben niet mijn eigen voornaam op de brief gezet waardoor er elke keer gedacht werd dat de brief voor mijn broer was die hier niet meer in huis woont ( de beginletter van mijn 2e naam is de beginletter van zijn voornaam). bijgevoegd is een foto van de brief)

Gijs

Als ik mijn (geschiedenis)boek nog een keer op mag sturen en de rest van de kosten verdwijnen.

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 11 oktober 2017 om 08:25 geantwoord

Beste Gijs,

Wij vinden het vervelend dat je een schadefactuur hebt ontvangen.

Op 14 juni 2017 hebben wij een inleverformulier gemaild naar beide e-mailadressen die bij ons bekend zijn. Daarop staat een datum aangegeven waarop u de boeken kunt inleveren op de inleverdag op school. Vervolgens hebben wij op 14 juli 2017 ook naar beide e-mailadressen en herinnering gestuurd dat er nog 1 boek ontbreekt. In die e-mail staat aangegeven dat u deze tot 1 augustus 2017 naar ons kunt opsturen. Helaas is het na 1 augustus niet meer mogelijk om dit boek in te leveren.

Het artikel \"Nieuw nederlands (5e editie) 4/5h\" is beschadigd ingeleverd, hiervoor heeft u ook een schadefactuur ontvangen.

Helaas kunnen wij het boek niet meer aannemen ter vergoeding van de schadefactuur. Wij willen u adviseren de schadefactuur te voldoen.

Vriendelijke groet,
Annemiek
Afdeling klantenservice VanDijk

Bericht van Van Dijk Educatie

5 dagen geleden - Beste Gijs, Het klopt dat het boek "Nieuw nederlands (5e editie) 4/5h" door jullie is ingeleverd op de inleverdag. In mijn vorige bericht heb ik aangegeven dat dit boek helaas beschadigd is ingeleverd op de inleverdag. U heeft op de inleverdag hiervoor ook een schaderapport ontvangen. Vriendelijke groet, Annemiek Afdeling klantenservice VanDijk

Heeft op 11 oktober 2017 om 10:26 geantwoord

Beste Annemiek, dan is het toch raar dat jullie mij een nieuw boek laten betalen. Jullie hebben mijn boek, waarvan jullie zeggen dat hij beschadigd is, en nu moet ik ook nog een nieuw boek betalen. Ook is tegen mij niet verteld dat er schade aan het boek was en dat ik daar voor moest gaan betalen.dus nu zou ik voor een boek moeten betalen die jullie zelf in hebben genomen waarvan jullie na het inleveren beweren dat deze beschadigd is. De logica is voor mij helaas ver te zoeken. Ik neem aan dat het nu wel op word gelost, alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Gijs

Bericht van Van Dijk Educatie

5 dagen geleden - Beste Gijs, Wij vinden het vervelend dat u het beschadigde boek niet retour heeft ontvangen. Wij hebben u een e-mail gestuurd met verdere informatie. Vriendelijke groet, Annemiek Afdeling klantenservice VanDijk

Reactie van de melder van de klacht gijsder

5 dagen geleden - Ik heb het mailtje gezien, heel erg bedankt voor de hulp.

Alle klachten die gemeld zijn door gijsder