Klacht: onterechte factuur ontvangen

op 28 augustus 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Wij zijn met kerst 2016 (halsoverkop) verhuisd van Harmelen naar Breda. Mijn 2 oudste kinderen hadden in Woerden boeken van Van Dijk.
Door onze verhuizing konden zij niet op de gewenste inlevermoment de boeken inleveren. Ik mag de boeken niet terug sturen, krijg geen adres waarheen dit kan en zit nu met 2 dikke facturen. Diverse mails aan Van Dijk gezonden, maar klantenservice zegt doodleuk, jammer, de facturen blijven in tact. Vind dit echt belachelijk. Bovendien bezitten zij een monopolie positie: ik ben afhankelijk van hen als de school met hen afspraken heeft. Dus nu voor mij zoon, heb ik in Breda ook boeken van hen. Overigens ook in januari ontvangen. Zij hebben dus ook kunnen zien dat hij ineens naar een school in Breda ging.
men geeft aan dat ik een mail gehad zou moeten hebben, maar zal in spam box beland zijn: geven ze zelf al aan.

Als ik beide boeken pakketten terug kan sturen en de facturen ongedaan gemaakt zijn.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 28 augustus 2017 om 13:16 geantwoord

Beste mevrouw,

Naar aanleiding van uw klacht kunnen wij meedelen dat de uiterste inleverdatum 1 augustus is.

Volgens onze gegevens heeft u voor zowel uw zoon als dochter het inleverformulier voor de boeken van de school in Woerden per post toegestuurd gekregen.

Voor de school in Breda heeft u het inleverformulier per e-mail ontvangen en deze boeken zijn ook correct ingeleverd. U was dan ook op de hoogte dat er boeken ingeleverd moesten worden.

Wij hebben per e-mail diverse herinneringen gestuurd dat de 2 boeken pakketten nog niet ingeleverd waren. U neemt na de schadefactuur echter pas contact met ons op. Op dat moment kunnen de boeken niet meer worden ingeleverd.

U geeft aan geen adres van ons te krijgen. Ons adres wordt echter in iedere correspondentie vermeld en staat ook aangegeven op het inleverformulier.

Beide schadefacturen zijn terecht en wij zien geen reden de facturen ongedaan te maken.

Vriendelijke groet,
Janet
Afdeling klantenservice VanDijk.

Heeft op 28 augustus 2017 om 13:32 geantwoord

Dus, omdat ik had kunnen en moeten weten dat de schoolboeken nog niet ingeleverd waren, moet ik nu complete boekenpakket betalen? Volgens mij gaan we voorbij aan de issue: de boeken zijn er gewoon en onbeschadigd. lijkt mij dat dit opgelost dient te worden. En lekkere monopolie-manier van handelen om gewoon nee te zeggen. De boeken zijn toch niet kwijt??
Desnoods schakel ik rechtsbijstand in, dit accepteer ik echt niet

Alle klachten die gemeld zijn door SLAMME