Klacht: Onterechte extra bezorgkosten

op 07 augustus 2013 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Deze klacht hangt samen met een klacht die is ingediend bij extra@home vandaag. Dit is de desbetreffende klacht:
“Onlangs heb ik een bank besteld via Leenbakker die vandaag zou worden thuis gebracht. Omdat ik in het centrum woon heb ik een extra mail gestuurd dat het van belang is dat ze voor 12.00 komen omdat anders de paaltjes niet meer naar beneden gaan en mijn woning niet meer te bereiken is. Prima, hier zou rekening mee gehouden worden. Om 10.33 zou de chauffeur op de stoep staan en op dat moment zag ik dat mijn telefoon ging. Ik was net te laat en belde gelijk terug. Ik kreeg het bericht dat de chauffeur voor de paaltjes stonden en deze niet naar beneden konden. Ik heb opgezocht op de site van de gemeente van Nijmegen en daar staat dat de paaltjes maandag tot en met zaterdag van 06.00-12.00 naar beneden kunnen. Desnoods wilde ik ze wel even tegemoet lopen omdat die paaltjes bij mij op de hoek zitten. Mevrouw die ik aan de telefoon had wilde even gaan overleggen en kwam al snel met antwoord dat er niets meer voor me gedaan kon worden. Ik vind dit echter niet kunnen, ik moet hier rekening mee houden en een hele dag vrij nemen van mijn werk omdat zij de dag van te voren pas kunnen aangeven wanneer zij precies komen. Ik heb dit op een nette maar wel verontwaardigde manier geuit naar mevrouw van Extra@home die ik aan de telefoon had. (Ze stelde zich geloof ik voor als Antje.) Ik wilde dat hier iets aan gedaan werd omdat we nog tot 12.00 de tijd hadden. Vanuit mijn raam kan ik de busjes door de paaltjes heen zien rijden en heb dit ook benoemd naar mevrouw. Nogmaals ging zij overleggen en kwam weer met een teleurstellend antwoord. Ze zei dat we dan een andere afspraak moesten maken. Ik heb nogmaals gevraagd of er niets aan gedaan kon worden en vervolgens hing mevrouw gewoon op. Ik heb gelijk terug gebeld en hoorde mevrouw nog met een collega praten over mijn situatie. Dit was op een onprettige manier, haar letterlijke woorden waren: “Wat denkt ze nou dat ik daar wat aan kan doen?!” Ik heb gevraagd waarom mevrouw op had gehangen aangezien wij nog een afspraak moesten maken. Ze zei dat ze niets meer had gehoord. Vervolgens zei ze dat er morgen nog een plek was, ik heb bevestigd dat ik daar dan maar akkoord mee moest gaan. En daarnaast kwam ze met de mededeling dat er wel extra kosten werden verrekend en ik maar naar Leenbakker moest bellen als ik er niet mee eens was. Mevrouw wilde weer gaan afsluiten en riep vrij hard “nou dat is dan afgesproken, doei.” Ik vroeg of ze wist hoe laat ze dan zouden komen maar ik kreeg geen antwoord want mevrouw hing weer op.”

Gelijk na deze situatie heb ik de klantenservice van Leenbakker gebeld. Wat mij werd verteld is dat ik gelijk mijn telefoon op had moeten nemen. Ik heb uitgelegd dat ik zag dat ze mij belden op mijn telefoon was maar net te laat was met opnemen, dit was om 10.34. Ik heb om 10.36 terug gebeld, dit is te bewijzen door de logbestanden op mijn telefoon. Mevrouw van Leenbakker vertelde dat ze had doorgegeven dat ik een kwartier later had terug gebeld. Ik heb haar het verhaal verteld maar ze bleef erbij dat ze dat door had gegeven. Ze kon niets meer voor mij doen en ik moest maar een klacht indienen. De extra bezorgkosten moeten gewoon worden betaald..

De extra bezorgkosten worden terug gevorderd. Ik ben het er niet mee eens dat ik deze moet betalen omdat het fout van de chauffeur is omdat de paaltjes gewoon naar beneden konden. Erg gemeen om het erop te gooien dat ik gelijk maar op had moeten nemen terwijl ik 2 minuten later heb terug gebeld.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Leen Bakker

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Leen Bakker nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door NikSanders
x