Klacht: Onterechte doorbelasting toestelflexibiliteit T-Mobile

op 18 juni 2017 over Mobiel.nl in de categorie Mobiele Telefonie

Op vrijdag avond is er een bestelling geplaatst voor een Samsung S7 in combinatie met een T-Mobile Go abonnement. Hierbij is gekozen voor een bijbetaling van € 99,- om geen BKR registratie te krijgen.
Na de bestelling kreeg ik een e-mail waarin letterlijk stond:
“Voor abonnees die vroegtijdig willen verlengen met een toestelabonnement heeft T-Mobile Toestel Flexibiliteit. Omdat je nog niet binnen de laatste vier maanden van de contracttermijn van het sim-only abonnement zit, is het reguliere Go-abonnement dat je hebt besteld nog niet van toepassing. Je kunt kiezen voor bovengenoemde Toestel Flexibiliteit met een meerprijs van € 60,- voor het toestel.”

De T-Mobile winkel heeft bevestigd dat Toestel Flexibiliteit voor het sim only abonnement gewoon aan staat en dat er dus gewoon geswitcht kan worden naar een abonnement met toestel.

De medewerker van Mobiel.nl gaf aan de telefoon toe dat het in de e-mail eigenlijk onjuist wordt uitgelegd en dat die € 60,- eigenlijk als compensatie dient omdat zij blijkbaar minder commissie krijgen omdat er in een lopend contract een wijziging wordt aangebracht.

Ik kan dus concluderen dat er in de e-mail onjuiste informatie wordt verstrekt en dat de € 60,- heel ergens anders voor dient.

Ik wil graag het abonnement bestellen zonder de € 60,- te betalen voor de Toestel Flixibiliteit die al op het lopende contract zit en dus niet opnieuw hoeft worden "aangeschaft".

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mobiel.nl over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Mobiel.nl in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Mobiel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Mobiel.nl

Heeft op 21 juni 2017 om 08:48 geantwoord