Klacht: onterechte boeking via internet

op 08 april 2013 over Peter Langhout Reizen in de categorie Online Reisbureaus

ik en mijn vrouw zijn binnenkort 10 jaar samen en we willen dit via een weekendje weg met de kids vieren! We hebben op de site van PLH een weekendje phantasialand bekeken met een hotel 20 min van het park af ! En we kwamen tot de conclusie dat we liever een hotel op het park willen dan zover er vanaf,maar we hadden onze gegevens ingevuld maar de reis nog niet bevestigd ! Een dag later kreeg ik tot mijn verbazing een mail dat de reis is bevestigd en geboekt!

Na direct 2x bellen met de helpdesk en geprobeerd uit te leggen dat we de reis niet hebben bevestigd,krijgen we alleen maar het advies u kunt de annulerings kosten betalen van 83€ anders sturen we de deurwaarder op u af

Dit is gewoon mensen oplichten !
zo ga je niet met mensen om

erkenning dat we niet bevestigd hebben!

Oplossing hoe nu ,niet gaan dreigen gelijk met een deurwaarder

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Peter Langhout Reizen over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Peter Langhout Reizen in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Peter Langhout Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Peter Langhout Reizen

7 jaren geleden - Geachte heer Bolk, Op 7 april jl. heeft u via onze site een boeking gedaan, alle gegevens ingevuld en bent u akkoord gegaan met onze voorwaarden. Hiervan heeft u een dag later een bevestiging gehad per e-mail. Volgens onze voorwaarden en de voorwaarden van de ANVR heeft u daarom een definitieve boeking gemaakt en helaas kunnen wij deze niet meer kosteloos annuleren, het hotel berekend aan ons ook annuleringskosten. Wij vragen hiervoor uw begrip.Mocht u hierover nog vragen hebben, of aanvullende informatie willen hebben, dan kunt u ons altijd telefonisch bereiken of per e-mail. Wij vertrouwen u bij deze voldoende informatie te hebben gegeven.Met vriendelijke groet,Afdeling Klantenservice - M. Vergeer

Reactie van de melder van de klacht Maikel1982

7 jaren geleden - noemt u dit nou een oplossing? omdat ik akkoord ben gegaan met de voorwaarden wil niet zeggen dat ik akkoord ben gegaan met de boeking,ik ben ook akkoord gegaan met de voorwaarden van deze site maar heb daarmee niet gelijk een boeking aan me kont hangen! Ik was nog 1 stap verwijdert van een definiteve boeking! Ik kon alleen de defintieve prijs zien als ik akkoord zou gaan met de voorwaarden,en heb bij de laatste stap afgebroken!

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Peter Langhout Reizen beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht Maikel1982

7 jaren geleden - Meneer Vergeer zou u zo vriendelijk willen zijn om zelf de online stappen door te nemen en bij stap 5 in uw gedachten deze voorwaarden(artikel 5:B) ik citeer !Bij boeking via internet richt de reisorganisator het boekingsproces zodanig in dat de reiziger vóór de aanvaarding erop gewezen wordt dat hij een overeenkomst aangaat en welke voorwaarden daarop van toepassing zijn. Door de bevestiging van de boeking door de reisorganisator is de reiziger aan deze overeenkomst gebonden.kunt u mij vertellen bij stap 5 waar ik hierop wordt verwezen?mvg Maikel

Alle klachten die gemeld zijn door Maikel1982