Klacht: Onterechte afschrijving gedaan van mijn credit card.

op 04 maart 2020 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Bol heeft een afschrijving gedaan van mijn credit card van €147, terwijl ik geen bestelling heb gedaan met dat bedrag. Bol zegt een bestelnummer nodig te hebben, anders kunnen ze me niet helpen. Dat heb ik dus niet, want ik heb geen bestelling gedaan. Dat is te zien in mijn account. Hoe kan Bol dit bedrag dan afschrijven? Ze kunnen me niet vertellen waarvoor die €147 wordt afgeschreven. Ook als er iemand anders heeft betaald met míjn credit card, lijkt het me dat ik het recht heb om te weten wat voor een service ze gaan leveren voor dat bedrag. Maar dat kunnen ze dus niet.

Bol zegt dat ik het mijn bank moet vragen. De bank ziet maar één ding: een afschrijving van mijn rekening door Bol.com. Zij weten niet wat ik gekocht zou kunnen hebben en kunnen niet zien wie mijn kaart heeft gebruikt. Bol.com zou dat kunnen. Ze gaan iets doen voor die €147. Want daarvoor hebben ze geld geïnd. En nu kunnen ze me niet toelichten waarom ze dat hebben gedaan? Dat riekt naar fraude.

Terugbetaling van €147 waarvoor Bol mij niets levert (of vertelt wat ze er wel voor doen).

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 11 maart 2020 om 16:45 geantwoord

Heeft op 12 maart 2020 om 01:18 geantwoord

Ik heb met ING contact gehad via chat en ik werd doorverwezen naar de fraude helpdesk. Deze moet ik nog bellen. Dit doe ik zeer binnenkort. Excuses voor mijn vertraagde opvolging.

Alle klachten die gemeld zijn door faralley