Klacht: Onterechte aanmaningskosten

op 15 september 2016 over EWP European Warranty Partners SE in de categorie Verzekering

Nadat er een keer geen geld afgeschreven kon worden, verzuimd dit bedrijf om een betalingsherinnering te sturen of het afschrijven op een later moment nog een keer te proberen. Hierdoor komt er meteen een aanmaning in plaats van een herinnering binnen inclusief de aanmaningskosten die zo ongeveer net zo hoog zijn als een maand verzekeren. Aan de telefoon krijg ik als antwoord dat het een duits bedrijf is en dat in Duitsland wel mag, echter zijn we hier in Nederland en heb ik me laten vertellen dat het valt het onder het Nederlands recht. Meteen de aanmaningskosten claimen is dus onterecht.

Ik ben tevreden als dit bedrijf voortaan een herinnering stuurt per brief of per e-mail voordat zij onterecht aanmaningskosten claimen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over EWP European Warranty Partners SE

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over EWP European Warranty Partners SE nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door EWP European Warranty Partners SE in behandeling genomen

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat EWP European Warranty Partners SE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EWP European Warranty Partners SE

Heeft op 29 november 2016 om 16:53 geantwoord

Geachte mevrouw De Ruiter,
Helaas heeft u niet op onze eerdere aanmaning gereageerd. Anders waren we wellicht tot een gezamenlijke oplossing gekomen en hadden we de vordering niet uit handen gegeven. In het belang van al onze verzekerden geven de openstaande vorderingen aan ons incassobureau door. Enkel op deze manier kan worden gegarandeerd dat wij onze producten voor aantrekkelijke tarieven kunnen blijven aanbieden.

Wertgarantie

Heeft op 30 november 2016 om 11:32 geantwoord

Het betrof de eerste aanmaning. Er is geen herinnering gestuurd, maar meteen een aanmaning. Er is ook niks uit handen gegeven aan een incassobureau. Het punt is dat er niet herinnerd wordt dat er betaald moet worden of meerdere pogingen wordt gedaan om het geld af te schrijven. Nadat ik contact heb opgenomen, wordt er gezegd dat het een duits bedrijf is en onder het duits recht valt, maar dit is onwaar.

Alle klachten die gemeld zijn door karindr