Klacht: Onterecht uit de bus gezet

op 09 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Hallo ik ben 9 februari om 15.00 uur uit de bus gezet bij de halte philipslaan.. ik had ingechecked met een kaartje die ik voor 1 euro bij de jumbo heb gekocht. Daar staat op dat ik maximaal 2 kinderen mag meenemen in de leeftijd 4 tot 11 jaar. Nu had ik intotaal 6 kinderen bij waarvan 4 onder de 4 jaar en 2 kinderen van 9 en 11 jaar. Naar mijn weten kunnen kinderen tot 4 jaar ten alle tijde gratis meereizen. Nu kreeg ik een discussie met de busschauffeur die beweerde dat ik max 2 kinderen mee in de bus mocht nemen en derest van de kinderen de 4 onder de 4 jaar moesten een kaartje kopen. Dit vertikte dit want ik heb daar nog nooit van gehoord dat ik max maar 2 kinderen mee op een kaartje mag meenemen en de eerste keer dat mij dit gebeurd. Ik weet bijna 100 % zeker dat ik het recht had om in de bus te blijven .maar om een scene te voorkomen voor mijn kinderen ben ik eruit gestapt want de chauffeur stond erop betalen voor de 4 kleintjes of eruit.. ik vind dit heel erg het sneeuwde/regende buiten en we waren van plan om kindercarnaval te vieren. Ik moest een taxi nemen terwijl ik naar mijn mening het recht had om gewoon met de bus mee te mogen met de kinderen. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt voor nix kaartje gekocht want ik had al ingechecked..nu gaat het maar om een 1 euro kaartje ..maar omdat we onterecht de bus zijn uitgezet heb ik ook nog een taxi kunnen betalen. En het principe dit kan gewoon niet.

Ik zou graag een vergoeding willen voor de kosten die ik heb gemaakt omdat we onterecht uit de bus zijn gezet nogwel in de sneeuw/regen. Te laat voor het kindercarnaval feest. Want dit kan gewoon niet..en anders op de kaartjes duidelijk vermelden max 2 kinderen in de leeftijd 0 tot 11 jaar. En dat staat er niet

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

5 maanden geleden - Beste Surianti, Ik vind het erg jammer om te lezen dat je dit hebt ervaren in 1 van onze bussen. Ik kan me voorstellen dat je hier een melding van maakt. Kinderen tot 4 jaar reizen inderdaad in Nederland in het openbaar vervoer altijd gratis mee. Per betalende volwassene die reist met de OV-chipkaart (hele dag) of met een Dalurendagkaart (na 9.00 uur) mogen er 2 kinderen t/m 11 jaar gratis mee. Het kaartje voor 1 euro van de Jumbo ken ik helaas niet en ik kan hier ook geen informatie over vinden. We hebben vorig jaar wel een actie gehad met een uurkaartje voor 1 euro, maar deze actie is afgelopen op 31 december 2017. Zou je aan kunnen geven wat voor kaartje je precies hebt gekocht bij de Jumbo? In welke plaats is dit voorgevallen en met welke lijn had je willen reizen? Met vriendelijke groet, Lina Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Surianti

5 maanden geleden - Beste lina Bij de jumbo heb ik het kaartje gekocht indd het uurkaartje voor 1 euro..maar dat de actie op 31 dec 2017 afgelopen is weet ik niet. Dat staat ook niet op het kaartje tot wanneer het geldig is en ik kon er gewoon mee inchecken. En de busschauffeur zelf zei daar zelf niks van. Hij heeft ons puur uit de bus gezet omdat hij van mening was dat ik maar met max 2 kinderen mocht reizen. En daar ging de discussie over want van hem moest ik perse voor de 4 kleintjes betalen en ik was van mening..nee want hun zijn onder de 4 dus hun zijn gratis. Mvg surianti kidjo dit heeft zicht overigens in roosendaal afgespeelt omstreeks 15.00 uur bij de philipslaan En ik heb het kaartje bij de jumbo van beethovenlaan gekocht.

Arriva

Heeft op 10 februari 2018 om 10:57 geantwoord

Beste Surianti,

Dank je wel voor je aanvulling.

Ik zal je klacht over de chauffeur betreffende het niet gratis mogen reizen van de kinderen intern doorgeven. Ik heb nog wel het lijnnummer nodig van de bus.

Klachten nemen wij uiterst serieus. Jouw reactie hebben wij daarom doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de betreffende medewerker. Wij stellen het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van jouw ervaring. Met jouw reactie kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

^Wouter
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Surianti