Klacht: Onterecht kosten voor retourzending

op 18 december 2017 over Zalando in de categorie Online Warenhuizen

​Geachte heer Lucas,

Bij het terugzenden van een pakket, ontvangt de klant een retourbewijs.

Dit bewijs dient u te kunnen overleggen indien het pakket niet retour wordt ontvangen door de opdrachtgever.

Bovendien verwijzen wij u graag naar de voorwaarden van de opdrachtgever, hierin wordt de klant verzocht in het bezit te zijn van een retourbewijs

totdat het pakket retour wordt ontvangen.

U stelt dat het pakket naar Superdry verzonden is. Zodra de partner, in dit geval Superdry het pakket retour heeft ontvangen, hadden zij dit uiteraard kenbaar

gemaakt bij Zalando. In dit geval kan de opdrachtgever helaas niets bevestigen.

Volgens de opdrachtgever bent u in gebreke gebleven en verzoeken wij u de openstaande vordering € 160,50 per omgaande te voldoen.

Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd,
Verblijven wij,

Verzonden: donderdag 7 december 2017 10:35
Aan: Alektum Group NL
Onderwerp: Re: Message from Plan & Pay NL dossier 610259

Beste N.Kassim,

Dat ben ik zeker. Echter bij het retourneren heb ik geen bewijs ontvangen. Ik heb geen ervaring met het terug sturen van artikelen etc dat kan Zalando ook zien in mijn historie. Wel weet ik dat het pakketje verzonden zou worden naar SuperDry en niet naar Zalando.

Ik denk dat hier iets fout moet zijn gegaan. Kunt u voor mij hier achteraan. Ik wil echt wel betalen voor een jas als ik er ook gebruik van maak. Maar deze heb ik netjes retourgezonden.

Groet

Tom

Op ma 4 dec. 2017 om 13:08 schreef Alektum Group NL

Geachte T. Lucas,

Indien u van mening bent dat de artikel retour gezonden is, ontvangen wij graag een retourbewijs.

Wij zullen dit verifiëren met de opdrachtgever.

Hoogachtend,

Beschrijving: Beschrijving: https://www.alektumgroup.com/images/ag_logo_small2.png

N. Kassim

idNo: 12-04-1993
telNoDay: +31623259049
telNoNight:
senderEmail: tom@tmgsquash.nl

Beste Alektum, Zojuist terug gekeerd na lang niet thuis te zijn geweest en tot mijn verbazing van jullie een bericht ontvangen waarbij Zalando een schijnbaar openstaand bedrag wenst te vorderen. Echter ben ik met Zalando in gesprek geweest en aangegeven het artikel wat bezorgt was ik netjes volgens de procedure heb terug verzonden en retour naar Superdry. Een derde partij. Het feit dat er schijnbaar tussen de communicatie tussen Superdry en Zalando betreft het retourneren iets niet goed gaat vind ik erg vervelend. Ik schrik dan ook van de manier waarop dit gaat. Excuus van mijn kant voor de verlate reactie ik heb zojuist de brief gelezen. Graag reactie. Ook van Zalando Met vriendelijke groet, Tom Lucas

Als Zalando en Superdry gewoon hun best doen om die jas boven water te halen. Nu wordt er gewoon op de \\\'voorwaarden\\\' vertrouwt en lekker makkelijk op deze manier. Wordt 0 effort gedaan. Ik heb hiervoor ook met Zalando zelfde aangegeven. En die reageren vervolgens amper tot niet en zetten het gewoon door naar een incasso terwijl ik die Jas echt heb geretourneerd.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zalando

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zalando nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tomsquash