Klacht: Onterecht Inzette Incasso

vincent80 op 23 maart 2018 over Fa-Med B.V. in de categorie Betalingsdiensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na slechts eenmalig een factuur te krijgen voor een tandarts behandeling is zonder gebruik te maken van herinneringen of andere oproepen gelijk een incasso procedure ingezet (bij het aan Fa-Med gelieerde bedrijf Credios) met de bijbehorende verhoging van kosten. Dit heb ik ervaren als een zeer agressieve benadering van klanten en bijzonder ongepast. Ook de schijn van belangenverstrengeling met Credios is ongepast in dit kader.

Gewenste Oplossing:

Graag ontvang ik excuses van Fa-Med voor deze agressieve benadering en een uitleg waarom geen gebruik wordt gemaakt van herinneringen alvorens een incasso procedure wordt ingezet. Het gebruik hiervan is de standaard in de markt en gebruik ik als ondernemer zelf ook.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Fa-Med B.V. over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Fa-Med B.V. in behandeling genomen

Bericht van Fa-Med B.V.

4 jaren geleden - De nota ligt niet meer ter afhandeling bij Famed. Wij hebben uw klacht daarom doorgezet naar het incassobureau. Zij zullen uw klacht verder in behandeling nemen. Met vriendelijke groet, Famed.

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - En dat is nu net het probleem: na één factuur is de nota direct doorgezet naar een incassobureau wat een zeer agressieve manier van benaderen is. De klacht gaat over dit gedrag van Famed en niet het gedrag van het incassobureau.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fa-Med B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fa-Med B.V.

Heeft op 03 april 2018 om 14:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

vincent80

Heeft op 03 april 2018 om 14:24 geantwoord

Helaas heb ik nog steeds geen antwoord gekregen waarom slechts na één factuur en zonder gebruik te maken van een herinnering of een aanmaning door Fa-Med direct een incassoprocedure is ingezet. Van Credios heb ik inmiddels begrepen dat dit niet geoorloofd is binnen de wet.

Alle klachten die gemeld zijn door