Klacht: onterecht een reparatie betalen

op 26 juli 2016 over Amac in de categorie Computerwinkels

Afgelopen zaterdag 23-07-2016 mijn 8 maanden oude Iphone in de Amac winkel ter reparatie aangeboden op de Demer in Eindhoven. Twee medewerkers van de winkel hebben duidelijk gehoord dat mijn iphone een bonk geluid maakt als je hem licht schud. Maandag kreeg ik al een email (waarin staat dat het probleem geconstateerd is, later bleek, nee toch niet, typefout!) en dat ik mijn iphone op kon halen. De reparateur kon de oorzaak niet achterhalen, heeft wel mijn batterij voor de zekerheid nog eens vastgezet. En of ik even 42,50 kon neertellen. terwijl ik nog in mijn garantie zit. Je moet iets ondertekenen waarin staat dat je akkoord gaat met dit bedrag als er de klacht niet geconstateerd wordt?(staat er inderdaad, in het lichtgrijs en piepkleine letters) Alsof ik voor niets mijn iphone afsta en ter reparatie aanbiedt. Ik krijg mijn iphone niet terug voor ik het bedrag heb betaald. Onder protest!!
Dit stinkt!!

Ik vind het onzin dat ik 42,50 moet betalen omdat de reparateur een klacht niet kan constateren. Er was duidelijk een geluid te horen die niet bij een iphone hoort. Een geluid dat ook door anderen is gehoord. De telefoon is nog geen jaar oud en valt nog volledig onder de garantie. Ik ben tevreden als ik mijn geld terugkrijg en als dit soort praktijken niet meer kunnen voorkomen! En de kleine grijze lettertjes moeten gewone leesbare letters worden, niet dit stiekeme gedoe!
Nu ben je overgeleverd aan de willekeur van de reparateur! Ik vind dit schandalig.

Alle klachten die gemeld zijn door theadebruin