Klacht: onterecht bij moeten betalen voor onderverzekering (volgens Goldcar) op Luchthaven olbia

op 09 mei 2016 over Gold Car in de categorie Autoverhuur

Geachte mevrouw, meneer,

graag vraag ik uw aandacht voor het volgende

Op 5-4-2016 hebben we een auto gereserveerd bij Car del Mar voor ons verblijf op Sardinië. Na veel zoekwerk hebben we de auto all-inclusive plus verzekerd zodat we niet voor onvoorziene kosten zouden komen te staan. Op 26-04-2016 hebben we op het vliegveld van Olbia de auto opgehaald bij het Goldcar kantoor. Aldaar gaf de medewerker aan dat we niet volledig verzekerd waren. Ze schoof ons een a4 onder de neus waarop allemaal tabellen stonden en waar uit bleek dat we volgens haar 185 euro moesten bijbetalen om goed verzekerd te zijn. Omdat ik van mening was dat ik goed verzekerd was heb ik dat geweigerd. Mevrouw vertelde toen dat we dan wel een risico liepen en dat we voor elke beschadiging/kras/schade zouden moeten betalen.
Omdat we op 5-5-2016 al vroeg zouden moeten terugvliegen bleek dat we de auto om 7 uur voor hun gesloten Goldcar office achter moesten laten. De auto zou dan later gecheckt worden. Mevrouw gaf aan dat er ook nog het een aan ander kan gebeuren als de auto onbeheerd voor hun office stond. (een kras is zo gemaakt……..) Toen daarna ook nog bleek dat we een gloednieuwe auto meekregen en mevrouw bleef hameren op een goede verzekering zijn we akkoord gegaan. We vinden dat we niet heus bejegend zijn door Goldcar en ronduit agressief zijn benaderd zodat we ons in onze ogen onterecht hebben bij verzekerd.
Na terugkomst heb ik meteen met Car del Mar contact gehad en op hun advies een “ticket” aangemaakt waarin ik mijn klacht beschrijf. vandaag heb ik Car del Mar telefonisch gesproken en zij geven aan dat dit inderdaad agressieve verkooptechieken zijn in landen als Italie/Spanje. Volgens hem waren we (achteraf gezien) prima verzekerd. Ja dat dachten wij ook. Ik heb naar de meneer van Car del Mar uitgesproken dat ik vindt dat we uiterst agressief zijn benaderd en niet serieus zijn genomen. we hadden immers de extra verzekering van Goldcar geweigerd waarop ze door bleven draven. IK heb hem ook nog gevraagd waarom ze zaken doen met deze maatschappij als ze van deze praktijken afweten en waarom ze klanten niet beter waarschuwen. Volgens Car del Mar staat het wel benoemd op hun site. Car del mar zegt verder niets te kunnen doen .Ik hoop dat u iets voor ons kunt regelen? vriendelijke groeten Marcel Verhaeh en Yvonne Bosch
Graag verneem ik op korte termijn een reactie van U. Met vriendelijke groeten Marcel Verhaegh

Beste mevrouw, meneer,

van u kreeg ik een reactie op onze klacht. Deze reactie is niet naar onze tevredenheid. Graag zou ik van u vernemen of het terecht is dat Goldcar aangaf dat we niet goed verzekerd waren. Zo ja dan zijn we van te voren niet goed door Car del Mar geinformeerd (jullie gaven immers aan dat we all inclusive plus verzkerd waren). Zo nee dan heeft Goldcar ons een oor aangenaaid met de agressieve verkooptechniek. Ik vind het ronduit schandalig dat hier niets mee wordt gedaan en we voelen ons onheus bejegend. Ik heb hierover contact gezocht met Radar en we zijn helaas niet de enige. Ik hoop dat ze er een item van gaan maken op tv, zodat mensen gewaarschuwd worden.
Car del mar: schaam je! Voor ons een volgende keer een betrouwbare verhuurder zoals avis en Hertz. dan betaal je 1 prijs en kom je niet in het land van bestemming voor verassingen te staan. Graag verneem ik u reactie op mijn bovenstaande vraag, vriendelijke groeten M Verhaegh

Indien ik de kosten voor de onterecht verkochte verzekering van Goldcar of Car del Mar terugkrijg. te weten 185 euro

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gold Car

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gold Car nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Marcel Verhaegh