Klacht: onterecht afgeschreven bedrag

Post.woonpl. : 5237 TK ’s-Hertogenbosch

Datum : 17 augustus 2017

Betreft : geschil / klacht GoldCar Bologna

Geachte mevrouw, heer,

Hiermee vraag ik uw hulp bij het oplossen van het hieronder omschreven geschil.

Begin juli (6 juli) heb ik een auto gehuurd bij de firma Goldcar op de luchthaven van Bologna. Met deze auto ben ik naar Bormio gereden waar wij samen met vrienden een aantal nachten verbleven in het appartementencomplex van de familie Praolini (Baita al Pain).

Op 7 juli kwam de eigenaresse van het complex melden dat haar vader tegen mijn (huur) auto was gereden en dat ze de volledige aansprakelijkheid voor de schade op zich zou nemen. Mevrouw Praolini heeft direct contact opgenomen (waar ik bij was) met Goldcar en aangegeven dat ze voor de schade garant zou staan met de verzekeringsmaatschappij van de auto van haar vader. Mevrouw heeft (zie bijlage) een volledig schadeformulier ingevuld, ondertekend, en dit direct aan Goldcar toegestuurd.

Dan mag je aannemen dat de zaak is opgelost, echter Goldcar schrijft een aantal dagen later € 250,00 af van mijn Visa cart account. Hier heb ik uiteraard tegen geprotesteerd. In eerste instantie werd dit vrij laconiek (arrogant) afgedaan, wat eigenlijk neerkwam op bekijk het maar met je probleem.
Vervolgens heb ik laten weten dat als het bedrag niet binnen 2 dagen terug zou worden gestort ik stappen zou ondernemen, voor mijn gevoel is dit gewoon oplichting. De schade wordt vergoed door de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij, en vervolgens wordt er ook nog € 250,00 bij de huurder afgeschreven.

Van Goldcar heb ik vervolgens een mail ontvangen dat zij mij de € 250,00 zouden terugstorten nadat alle schade is betaald door de verzekeringsmaatschappij. Gelet op de gang van zaken heb ik het gevoel dat ik kan “fluiten” naar mijn € 250,00.

Het zou fijn zijn als u mij zou kunnen helpen met het terugontvangen van het naar mijn mening onterecht afgeschreven bedrag van € 250,00.

Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet,

Leo Bevers

Zodra goldcar het bedrag van € 250,00 terugstort.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gold Car

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gold Car nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lebe58