Klacht: ‘Ontbrekend onderdeel? Even een week wachten!’

op 18 november 2014 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

In het kort: Een kledingkast besteld bij Leen Bakker waarvan een van de onderdelen om de kast te kunnen monteren ontbreekt. Na contact te hebben opgenomen met de klantenservice en twee filialen, in alle gevallen nul op het rekest gekregen.

Leen Bakker vindt het niet erg dat je je meubels niet kunt monteren en bied geen passende oplossing. De enige ‘oplossing’ die ze weten te bieden is dat het onderdeel besteld wordt door het filiaal, waarna je een week (een week!) moet wachten op het onderdeel. Handig, met die enorme planken door het huis, waar je niks mee kunt.

De dame van de klantenservice vond ik nog het ergst: ze klonk onvriendelijk en wilde ons niet verder helpen met het probleem. Wie dit wel kan? Nou ja, niemand blijkbaar. Want hoe moeilijk is het eigenlijk om contact op te nemen met het hoofdmagazijn, de onderdeeltjes in een envelop te doen en via de post op te sturen, zodat ik morgen verder kan met het in elkaar zetten van de kast? Voor Leen Bakker een hele opgave zo te zien, immers hebben zij een week nodig om 8 kleine onderdeeltjes van A naar B te krijgen.

De onderdelen z.s.m. leveren i.p.v. een week, anders mag de kast opgehaald worden en eis ik mijn initiële verzendkosten terug. Het is uiterst klantonvriendelijk om onvolledige producten te verkopen en de klant vervolgens minimaal een week te laten wachten op 'een oplossing'. Daarnaast vraag ik een vergoeding voor de gemaakte belkosten, en verwacht ik dat de onderdelen thuis worden afgeleverd.

Reactie van de melder van de klacht RSbuitendijk

2 jaren geleden - De onderdelen zijn na een week via de post binnengekomen. De kast is in tussentijd €50,- in prijs verlaagd. Wordt dit prijsverschil gecompenseerd door Leenbakker? Nee natuurlijk niet! Leenbakker doet niet aan service. En ik doe niet meer aan Leenbakker. Nooit meer.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Leen Bakker in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door RSbuitendijk