Klacht: Ontbreken materieel bij aansluiting glasvezel, geen terugkoppeling en kosten abonnement.

op 01 april 2016 over Caiway in de categorie Alles-in-1

In 2015 kon kosteloos gebruik gemaakt worden voor het realiseren van een glasvezel aansluiting in Schiedam. Wegens trieste familieomstandigheden kon er op de dag van aansluiting niet thuis zijn, maar had een briefje opgehangen met mijn mobiele nr. en dat ik binnen 10 minuten thuis kon zijn. Helaas op de dag zelf niet gebeld.

Bovenstaand speelt wel mee, maar is niet de klacht. De klacht: alsnog besloten om over te willen stappen naar glasvezel; dus zal alsnog een aansluiting gerealiseerd dienen te worden. Reden van overstap; kosten glasvezel pakket zijn €15 per maand minder dan het pakket dat ik nu heb (=goedkoopste pakket dat er is zonder glasvezel). Afspraak gemaakt via Caiway voor kosteloze installatie en teruggebeld door BAM Infra (=monteurs). Op 26 februari 2016 zijn de monteurs langsgeweest. Ze belden aan en konden op die dag niks, aangezien ze geen hoogwerker bij zich hadden (woon 3 hoog). Foto’s zijn gemaakt en er zou een nieuwe afspraak gemaakt dienen te worden en ik zou nog iets horen. Bovendien kostte 26 februari mij nog een vrije dag. Ik zal nog een keer een vrije dag op moeten nemen om alsnog de aansluiting te realiseren.

Uiteindelijk niks vernomen en vandaag, 1 april 2016, weer Caiway gebeld over het voorval en het feit dat ik nog niks gehoord heb. Mij is verteld dat er 18 weken (!) voor staat dat ik weer teruggebeld zou worden. Caiway moet/kan ook 18 weken wachten tot terugkoppeling van hun onderaannemer. Met andere woorden; ik moet 18 weken wachten om weer een nieuwe afspraak in te plannen.

Dit betekent minimaal 18 weken €15 per maand meer betalen voor niks extra’s.

Op zeer korte termijn alsnog een aansluiting (kosteloos) realiseren of, al dan niet met terugwerkende kracht, mijn huidige contract verlagen tot de kosten van het goedkopere en gewenste glasvezelpakket.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 01 april 2016 om 14:52 geantwoord

Heeft op 19 mei 2016 om 10:19 geantwoord

Helaas inmiddels nog steeds niks vernomen, ondanks de bovenstaande genoemde oplevering in week 16 (?). Het (€15) duurdere maandbedrag blijft daarmee nog steeds van kracht helaas. En ik blijf betalen....

Alle klachten die gemeld zijn door Rotha