Klacht: Ontbreken Leveringsovereenkomst

op 16 juni 2016 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Volgens Stedin was er voor de periode van 20-08-2013 t/m 03-07-2015 geen leveringscontract afgesloten met een energieleverancier. Stedin beweert brieven te hebben gestuurd anders zouden zij komen afsluiten. Het pand heeft 2 jaar leeggestaan. Na 2 jaar stuurt Stedin de afrekennota van EUR 3.409,35 voor het ontbreken vd leveringsovk en overige transport en admikosten. Het daadwerkelijkverbruik van gas en electra bedroeg EUR 422,12 verspreid over de jaren dat er geen leveringscontract was. Het overig bedrag van EUR 2.987,23 uit transportkosten, systeemdiensten, vastrecht en administratie kosten. Ik ben bereid om het verschil in de meterstanden te betalen van EUR 422,12. Maar de overige kosten vind ik onterecht. Waarom heeft Stedin het adres niet gewoon afgesloten als er geen leveringscontract was? Zij dreigen altijd hiermee in hun brieven. Ik was in het buitenland. Heeft Stedin dan zelf verzuimd af te sluiten om dan vervolgens zo een hoge nota te sturen?

GEWENSTE OPLOSSING Ik ben bereid het verschil in meterstanden te betalen , Dus het daadwerkelijk verschil van EUR 422,12. Dat lijkt mij redelijk en billijk. De overige kosten van 2.987,23 vind ik onredelijk. Stedin had moeten afsluiten en ook geen 2 jaren moeten afwachten. Dit is tennadele van de consum

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Stedin in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stedin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stedin

Heeft op 17 juni 2016 om 12:59 geantwoord

Geachte mevrouw Doerdjan,

Graag reageren wij op uw bericht waarin u aangeeft een nota van Stedin te hebben ontvangen.

U heeft dit bericht ook op de website www.klachtenkompas.nl achtergelaten. Hier hebben wij al geantwoord op uw bericht. Wij zullen het bericht op klacht.nl dan ook sluiten. Mocht u willen reageren, dan vragen wij u dit via Klachtenkompas te doen.

Met vriendelijke groeten,

Nicole
Stedin Klachtenmanagement

Reactie van de melder van de klacht Sharda Doerdjan

1 jaar geleden - Stedin heeft alleen geantwoord dat zij de klacht in behandeling nemen. Wie weet wat er uitkomt??

Alle klachten die gemeld zijn door Sharda Doerdjan