Klacht: ontbinding van overeenkomst binnen de bedenktijd

op 21 augustus 2017 over Streya in de categorie Reclame

op 20-07-2017 ben ik gebeld door Streya met een mooie verhaal, hoe ik via hun veel klanten konden krijgen.
op 27-07-2017 heb ik gebeld om het te annuleren uit mijn verbazing ik kon niet annuleren, en ze wezen mijn naar hun voorwaarden.
op 29-07-2017 heb ik een aangetekend brief gestuurd voor een annulering.
Streya geeft op eerste instantie aan dat ik helemaal niet kan annuleren, daarna geven ze aan dat ik binnen 1 week kan annuleren.
volgens de wet is het kopen op afstand 2 weken bedenktijd.
Hieronder volgt het eerste brief die ik gestuurd heb, daarna heb ik nog 3 mails gestuurd geen schriftelijk antwoord van hun ontvangen.
Wel krijg ik betaal herinneringen.

AANGETEKEND, PER GEWONE POST en Email gestuurd

Aan
Streya Nederland BV
De veken 30
1716KE Opmeer

Onderwerp: ontbinding van overeenkomst binnen de bedenktijd
Klantnummer:5706

Amsterdam, 29-07-2017

Geachte heer, mevrouw,

Op 20-07-2017 heb ik telefonisch met Streya Nederland BV een overeenkomst gesloten voor directie vervoer. Met deze brief laat ik u echter weten dat ik de overeenkomst ontbind.

Hierbij maak ik gebruik van mijn rechten op grond van de wet over overeenkomsten op afstand. Volgens deze regels mag ik een overeenkomst die op afstand is gesloten binnen veertien kalenderdagen na het sluiten van de overeenkomst ontbinden. Dit mag zonder betaling van een boete of zonder opgave van redenen.

Ik verzoek u om mij binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te bevestigen dat de overeenkomst is ontbonden.

M Hallen

ik ben tevreden als mijn contract wordt vanaf de eerst dag wordt ontbonden en ik hoef niets te betalen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Streya over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Streya in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Streya een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Streya

Heeft op 13 september 2017 om 15:01 geantwoord

Geachte,

Wij vinden het zeer vervelend voor u dat u wilde annuleren maar dat dit buiten de annuleringsperiode is gevallen. B2B is het niet wettelijk verplicht om een annuleringsperiode aan te bieden maar wij bieden dit onze klanten aan omdat wij van mening zijn dat iedereen een afkoelingsperiode moet krijgen.

Om u echter tegemoet te komen zijn wij bereid om mee te denken aan ee passende oplossing. Graag kom ik dan ook met u in contact om dit te bespreken. U kunt bellen naar de klantenservice en vragen naar Eric.
Mvg,
Eric

Alle klachten die gemeld zijn door Mandeephallen