Klacht: Ontbinding koop na 3x hardware defect

op 30 juni 2015 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Ik heb in het eerste garantie jaar mijn Macbook Pro al 3x via A-Mac voor reparatie weggebracht, omdat Apple zelf aangaf de voorkeur daarvoor te hebben. Hier is 2x hardware vervangen en 1x de batterij weer opgestart nadat deze volledig was ontladen door een onbekende oorzaak en de meegeleverde adapter te zwak bleek om de batterij weer te laden. Steeds weer werd er een snelle oplossing gevonden en was de reparatie snel gedaan. De updates via hun website over de status gaven ook aan wat er werd gedaan en was gedaan. Dit helpt ook bij de duidelijkheid rondom de reparatie.

In het tweede garantie jaar moest ik voor de garantie weer naar de Mediamarkt, vanwege het consumentengarantierecht. Hier is tijdens een 4e reparatie het keyboard deel vervangen, omdat het lampje van de Caps Lock toets niet meer aan ging.
Nadat de laptop weer opgeleverd was, bleek in het volgende halfjaar dat de Mini Display Port niet meer werkte, terwijl op dezelfde aansluiting de Thunderbolt wel werkt en de Enter toets hoefde maar heel licht aangeraakt te worden en er werd al een Enter geproduceerd (een heel gevoelige toets dus ineens).

Nu is de MacBook voor de laatste issues in reparatie en is er aangegeven dat de koop ontbonden zal worden omdat er al 3x een hardware reparatie is geweest. Dit zou snel, binnen een week, geregeld worden en dan zou ik het geld terug krijgen.
Echter bleek op de status-site, na een week, dat er ineens weer onderdelen besteld zijn.

Na direct contact te hebben opgenomen met het Service Center, werd ook aangegeven dat ik recht had op ontbinding van de koop en dat er direct contact opgenomen zou worden met de teamleider van de betreffende afdeling om het te regelen. Ik werd met 10 minuten teruggebeld, dat ik de volgende week antwoord zou ontvangen.

Ik had aangegeven bij het inleveren van de MacBook en nu ook aan de telefoon, dat ik van een aanbieding gebruik wilde maken waarbij ik 10% korting op een MacBook zou krijgen en daarnaast 3 jaar garantie en een cursus. Deze 10%-aanbieding was alleen afgelopen zaterdag 27 juni bij A-mac. de 3 jaar garantie bieden ze altijd, evenals de cursus bij een nieuwe Mac.
Het was echter niet mogelijk om dit allemaal direct te regelen, want er moest iets onderzocht worden, terwijl de medewerkster eerst aangaf dat het allemaal duidelijk was en het geregeld zou worden.
Ik moet nu dus deze week afwachten op een antwoord of ik uiteindelijk wel de koop kan laten ontbinden….

Daarnaast zou ik speciaal naar de winkel moeten komen om ervoor te zorgen dat ik na een akkoord van de reparatie-afdeling alsnog gebruik zou kunnen maken van de aanbieding bij de Mediamarkt. Ik zou dan van alles moeten overleggen om eventueel een akkoord te kunnen krijgen van de teamleider van de betreffende afdeling.

Ik ben tevreden wanneer ik het geld retour heb en voor dezelfde voorwaarden als van de aanbieding een nieuwe MacBook kan aanschaffen. Het scheelt ongeveer €150,00 met de standaard prijs Daarnaast heb ik ook recht op studentenkorting van de NCOI voor 6% van de prijs, dus de korting komt maximaal op 16% uit. En de cursus die aangeboden wordt is ook €69,00 waard. Het extra jaar garantie is ook een vereiste om tevreden te kunnen zijn.

Doordat ik mijn MacBook nu al zo vaak kwijt ben geweest, hoop ik dat u aan deze zaken kunt voldoen.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door dlucier