Klacht: onregelmatige vertrek en aankomsttijden lijn 55

op 09 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De aankomst en vertrektijden van lijn 55 zijn vaak een reden van klacht.
Want: Komende uit Aken plm 2000 hr staat bus 55 al gereed. De display zegt 4,3,2,1 minuten. maar geen chauffeur te zien. Die komt pas na zo’n 5 minuten uit z’n hok en de bus vertrekt. Gelukkig regende het toen niet maar je staat wel in de kou. Vandaag kwam ik uit Maastricht en weer hetzelfde, de bus vertrok 4 minuten te laat. Meerder mensen stonden te wachten en te schelden op een onzichtbare chauffeur, ze waren bang om hun aanvullende trein te missen> je staat voor een gesloten bus in de kou in onzekerheid te wachten

Wanneer de bus op tijd vertrekt

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Beste henk2017, Jammer om te lezen dat jij regelmatig ervaart dat lijn 55 te laat vertrekt. Het niet of niet tijdig rijden volgens de dienstregeling kan meerdere redenen hebben: een defect aan de bus, een omleiding of stremming, opgelopen vertraging van de voorgaande rit, weersomstandigheden of een fout van de chauffeur en zelfs volledige rituitval door teveel vertraging. Je geeft aan dat je gisteren ook hebt ervaren dat de bus 4 minuten te laat vertrok. Kun je aangeven hoe laat en bij welke halte je op lijn 55 stond te wachten? Dan kan ik je klacht intern doorsturen naar de regio zodat er op de punctualiteit van lijn 55 gelet kan worden. Ik hoor graag van je. Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht henk2017

3 maanden geleden - De bus staat klaar en de display zegt dat de bus gaat vertrekken, maar de chauffeur komt pas na enigen minuten opdagen en dat is meerdere keren gebeurd. Je laat ons in de kou staan, doe dan in ieder geval die bus open.

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Beste henk2017, Ik begrijp dat het net prettig is als de chauffeur te laat komt opdagen. Ondanks dat het wel gebeurd, is het niet toegestaan voor een chauffeur om een bus onbeheerd open te laten staan. Zou je alsnog antwoord kunnen geven op onderstaande vragen zodat wij je klacht door kunnen geven in de regio? Kun je aangeven In welke plaats je stond te wachten Wat de vertrektijd was van lijn 55 Bij welke halte je stond te wachten en In welke richting je wou reizen? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Arriva

Heeft op 12 september 2017 om 21:55 geantwoord

Beste henk2017,

Helaas hebben we tot op heden nog niet de benodigde informatie van jou ontvangen om de klacht door te kunnen sturen naar de regio. Daarom wordt de klacht afgesloten.

^MR
Webcareteam Arriva