Klacht: Onredelijke wachttijd invalide mensen

op 04 juli 2017 over Efteling in de categorie Attractiepark

Op 3 juli jl. wilde ik samen met mijn partner naar de Efteling gegaan. Wij zijn beide abonnement houder. Mijn partner is recent geopereerd en zit hierdoor tijdelijk in een rolstoel. Ik wilde een rolstoel reserveren, deze waren helaas allemaal al bezet. Dus zelf een rolstoel gaan regelen. Wat geen probleem is. Voor deze dag nam ik een dag vrij van mijn werk. We waren erg benieuwd naar de nieuwe attractie en wilden hier graag in. Wij naar de Efteling, met moeite konden we parkeren bij de invalidenparkeerplaats. Maar mochten hier toch parkeren omdat de jongeman van de Efteling een rolstoel zag liggen in de auto. Echter parkeerden er meerdere mensen op de invalideparkeerplaats die lichamelijk niets mankeerden. Lijkt mij hiervoor niet bedoeld. Vervolgens gingen we via de klantenservice een faciliteitenkaart halen. Er werd ons aangeraden om eerst langs Symbolica een kaartje te halen. Dit gingen wij dus doen. De wachttijd bij Symbolico bedroeg voor de “gewone” gasten 90 min. Wij kregen van de jongeman die de invalide kaartjes regelde te horen dat wij 7,5 UUR LATER Symbolica mochten betreden. Dit is wat ons betreft erg onbeleefd naar vaste gasten (abonnementhouders) laat staan dat dit discriminatie is voor invalide bezoekers. Wij legden uit dat wij vlak bij wonen en dat we nooit zoveel uur in de Efteling doorbrengen omdat we kortbij wonen. Daarnaast zei ik dat iemand die invalide is en lichamelijk ongemak ervaart nooit zoveel tijd doorbrengt in wat voor setting dan ook. De jongeman had zich aan de regels te houden en wimpelde me zeer onbehoorlijk af. Ik moest bij de klantenservice zijn zei deze jongeman.
Eenmaal bij de klantenservice wilde ik mijn beklag doen en werd doorverwezen naar een onlineformulier. Hoe onpersoonlijk zijn jullie bij de Efteling! Wij hadden best 2-3 uur willen wachten voor een nieuwe attractie, maar 8 uur is buitensporig en onbeschoft. Jullie sluiten een hele groep mensen buiten die de attractie ook graag hadden willen zien.

Wanneer dit belachelijke wachtsysteem wordt aangepakt.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Efteling

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Efteling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door thisislizette