Klacht: onrechtmatige verrekening

op 30 november 2016 over Zalando in de categorie Online Warenhuizen

In 2011 heb ik een bestelling geplaatst bij Zalando. De bestelling is echter nooit bij mij afgeleverd. Ik heb daar veelvuldig contact over gehad met Zalando. Deze bleef echter bij haar standpunt dat er was geleverd wat beslist niet het geval was. De vordering is uiteindelijk terechtgekomen bij Incassobureau Arvato alwaar de vordering ad € 44,95 uiteindelijk verhoogd met kosten opliep tot € 107,19. Ook bij Arvato heb ik in alle redelijkheid per mail discussie gevoerd over de kwestie echter zonder succes. Zowel Zalando als Arvato gaan voorbij aan het feit dat de bestelling niet aan mij is geleverd.

Ik ben desondanks altijd klant gebleven van Zalando en heb er regelmatig wat besteld. In 2016 echter heb ik een bestelling geretourneerd. Het reeds betaalde bedrag ad € 89 werd niet aan mij geretourneerd maar verrekend met de nog steeds openstaande vordering uit 2011.
Ik beschouw dat als een onrechtmatige daad. Op mailverkeer wordt door Zalando slechts gereageerd met de opmerking dat ik maar contact moet opnemen met Arvato. Al met al een alles behalve klantvriendelijke actie.

Ik ben tevreden als Zalando mij het betaalde bedrag ad € 89 retourneert en de vervelende kwestie uit 2011 afsluit.

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zalando

2 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zalando nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door L.M. Molenaar