Klacht: Onrechtmatige daad van Simpel

op 14 augustus 2017 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

1. Het lijkt of het systeem blijft steken, gezien herhaalde herinneringen. 2. Ik heb de factuur van 01-06-2017 van 7,57 betaald via een overschrijving, zie de bijlage, en ben sinds de overstap (08-06-2017) niet meer contractgebonden bij Simpel en heb geen betalingsverplichtingen meer,
Toch stuurt Simpel mij meer facturen en herinneringen.
De laatste herinnering dateert van 07-08-2017. Ik heb incasso`s per contractbeeindiging geblokkeerd. De correcties en systeem- en administratieve problemen moeten intern geregeld worden zonder dat ik nog bedragen overmaak. Simpel zegt dat ik in mijn e-mail aangeef dat ik een gecorrigeerde eindfactuur wil ontvangen.

Jullie zeggen dat jullie je kunnen voorstellen dat ik niet de hele maand juni wil betalen omdat het abonnement op 8-6-2017 is opgezegd. Jullie zeggen dat uit jullie systeem blijkt dat de aanvraag voor correctie op de incassokosten is goedgekeurd. Tevens hebbben jullie een correctie aangevraagd op mijn abonnementskosten van juni. De correctie bedraagt €5,50. Jullie financiële afdeling zou mijn factuur niet met terugwerkende kracht kunnen corrigeren. Jullie collega’s zouden er daarom voor zorgen dat het teveel betaalde bedrag aan mij wordt terugbetaald.

Jullie verzoeken mij vriendelijk het volledige bedrag te voldoen via mijn
persoonlijke pagina Mijn Simpel. Het teveel betaalde bedrag zou ik dan handmatig terugbetaald krijgen door jullie financiële afdeling. Jullie excuseren voor dit ongemak en bedanken mij voor mijn geduld. Maar die heb ik niet meer. Vandaag weer een mail gekregen waarin jullie schrijven dat jullie uit mijn bericht begrijpen ik dat ik het oneens ben met de facturen, en dat jullie je kunnen voorstellen dat ik dit als vervelend ervaar. dan zeggen jullie nogmaals dat mijn facturen zijn gecorrigeerd.

en dat de verwerking hiervan enkele weken!! kan duren. Jullie adviseren!! mij mijn facturen `alsnog` te voldoen. Ik zou het te veel betaalde bedrag `uiteraard` terug krijgen van Simpel. Jullie excuses voor het ongemak en indien ik verder nog andere vragen heb dan horen jullie dit graag van mij. Wel, via klacht.nl. deze keer.

De alg. voorwaarden erbij pakken en vaststellen bij 5.4 dat ik geen resterende contracttermijnen heb, mijn abonnement is afgelopen en opschorting op basis van niet betalen van onjuiste factuur geldt niet; Op basis van alg. voorwaarden 7.7 heb ik NIET ten onrechte het bedrag laten terugboeken, maar heb onder jullie druk zelfs het `uitstaande` bedrag alsnog betaald (door jullie inmiddels gecoorigeerd met 5,- dus hiermee ook aangetoond dat factuur onjuist was.Ook hebben jullie het betalingsbewijs dus de verwerking hoeft absoluut niet `weken` te duren. Dit werkt overigens ook in jullie voordeel! maar niet in mijn geval. punt 6.1 gezien ben ik alle verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst nagekomen, punt 6.2 ben ik niet verplicht een onjuiste factuur te betalen. Ik verzoek jullie mij geen facturen en herinneringen meer te sturen, punt 7.8 genomen als jullie verdere stappen zetten ga ik ook juridische stappen zetten en dat komt dan voor jullie rekening.
Geen telefonisch contact opnemen, alleen schriftelijke communicatie/via email.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 14 augustus 2017 om 16:29 geantwoord

Geachte heer Ade,

Vervelend te lezen dat u problemen heeft ondervonden met het abonnement bij Simpel.

U heeft aangegeven dat u uitsluitend wilt communiceren middels mail, in ons systeem zie ik dat u inmiddels contact heeft met mijn collega's van de klantenservice.

Ik hoop dan ook dat deze kwestie spoedig naar uw zin zal worden afgehandeld.

Leon

Simpel