Klacht: Onprofessionele oplossing en zeer klantonvriendelijk

op 27 augustus 2014 over POS Polsterservice GMBH in de categorie Meubelwinkels

Deze firma werd ingeschakeld om mijn nieuwe defect geleverde bank a
€ 2000,= te herstellen.
Probleem was dat de rugleuning los lag omdat deze niet in de bevestiging wilde klikken. Na een uur proberen waarvoor ook het halve bankstel los ging, was de oorzaak duidelijk te zien. De delen konden niet ver genoeg in elkaar geschoven worden zodat de bevestiging op de juiste plek komt om zich te vergrendelen dmv een klik bevestiging die ook weer met een lipje los te maken is, mocht je het bankstel weer moeten verhuizen en de leuning er af willen halen.
De monteur kwam uiteindelijk met het lumineuze idee om een paar spaanplaatschroeven in de bevestiging te schroeven zodat deze op zijn plek bleef (!)

Ik heb vriendelijk aangegeven dit lapmiddel niet te accepteren waarop de monteur aangaf dat deze schroeven er wel in hoorde en dat de winkel dat bij aflevering had moeten doen.
Natuurlijk….de winkel trekt een hele bank uit elkaar voordat zij deze afleveren om er een paar schroeven in te draaien……

Uiteindelijk heb ik mij tot de winkelier gewend (wiens naam ik nog even niet noem om hen nogmaals in de gelegenheid te stellen dit fatsoenlijk op te lossen).
Daar verschool men zich achter de firma Pos en de opdrachtbon waarop de monteur (logischerwijs) niet vermeld had schroeven in de bank te willen draaien, maar enkel dat ik reparatie weigerde.
Ik werd dus ook niet geloofd in de geboden oplossing van de monteur van Pos.

Uiteindelijk de firma Pos maar gebeld waar ik door een dame in eerste instantie normaal te woord werd gestaan.
Ik wilde namelijk enkel en alleen de bevindingen van de monteur (missende schroeven volgens hem) op papier te hebben.
De dame begreep dat en was meegaand.
Nadat de dame “even” ging overleggen kwam deze na 5 minuten weer aan de lijn en was de meegaandheid verdwenen en ik moest maar contact met de winkelier opnemen.
Ik heb diverse keren gemeld dat deze hun diagnose ontkende en dat ik recht had op de diagnose van de monteur, daar hun firma daarvoor ingehuurd word deze te stellen.
Na een ellenlange discussie en mijn dringende verzoek de monteur dan even te bellen, kreeg ik uiteindelijk deze toezegging.

Eind van de middag maar weer eens gebeld en ik kreeg een andere vriendelijk klinkende dame aan de lijn. Met de nadruk op klinkende, want toen ik vroeg of de monteur inmiddels geraadpleegd was en zij ook even ruggespraak had gehouden kwam deze dame met een korte en starre reactie terug dat ik naar de winkelier moest.
Ik nogmaals uitgelegd dat deze zich verschuild achter hun onvolledige rapport, maar dat had weinig zin.
Wel melde de dame dat zij al contact hadden gehad met de winkelier, wat al de hele houding duidelijk verklaarde..
Uiteindelijk heb ik de dame enkel gevraagd waarom ik niet de diagnose van de monteur bevestigd kon krijgen en tot tig keer toe verwees zij naar het rapport, mijn simpele vraag ontwijkend.
Op een dusdanige botte wijze werden mijn vraag en de feiten ontweken dat het een gênante vertoning aan het worden was.
Toen ik dit gewoon maar bleef herhalen tot ik antwoord zou krijgen, melde de dame dat ik onbeschoft was (!)
Dit terwijl ik alleen direct de feiten had benoemd en op geen enkel wijze gescholden had.
Toen ik bleef volharden in mijn vraag gooide de dame de hoorn er op.
Over onbeschoft gesproken: ik ben nog nooit zo onbeschoft behandeld als door de firma Pos !
Een grote schande om zo met klanten om te gaan en erg onprofessioneel.
Ik leid als manager een groot team van servicemensen in de elektronica branche en onze mensen mogen pas een dergelijke houding aannemen als er sprake is van fysieke dreiging of schelden.
Alhoewel ik dat niet gedaan heb,kan ik mij voorstellen dat een dergelijke houding scheldende klanten uitlokt.
Erg onprofessioneel.

Ik heb een hele eenvoudige en simpele vraag.
Laat de firma Pos enkel bevestigen dat het bankstel, zoals door de monteur geconstateerd is, niet te monteren is op de wijze zoals het moet.
En dat dit enkel kan door ingrijpende reparaties zoals zaagwerk of het met schroeven vast zetten van de klik constructie, hetgeen ook geen constructieve oplossing is.
Dus neem uw verantwoordelijkheid en bedrijf geen struisvogel politiek om bang te zijn door de opdrachtgever op de vingers te worden getikt en help in deze een consument op de juiste wijze die een ondeugdelijk product ontvangen heeft.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar POS Polsterservice GMBH over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door POS Polsterservice GMBH in behandeling genomen

Bericht van POS Polsterservice GMBH

5 jaren geleden - Vorige week vrijdag, 29-08-2014, jl. gebeld met de winkelier, voorstel gedaan om telefonisch overleg te plegen met de particulier Cornelissen in kwestie. Wij werden geadviseerd om in de loop van de daaropvolgende week even met de winkelier te bellen, aangezien aan de particulier reeds een brief was verstuurd. Zojuist opnieuw contact gehad met de fa. Vissers Meubelen. Persoon in kwestie was niet bereikbaar, zij zal mij aanstaande maandag terugbellen en komen wij spoedig hierop terug.Met vr. groet,Jan van der Veen, team POS Benelux

Bericht van POS Polsterservice GMBH

5 jaren geleden - Na persoonlijk en telefonisch contact te hebben gehad met de winkelier is een herstelling mogelijk door de fa. POS, enkel niet ter plaatse. Het zou inderdaad tot de mogelijkheden kunnen behoren, dat er, zoals door de particulier genoemd, machinaal zaagwerk aan te pas zou moeten komen, daar het frame binnenin iets te lang is gehouden. Daar wij van mening zijn, dat dit professioneel zou moeten gebeuren, is dit enkel mogelijk in een magazijn of bij een winkelier, waar wij de mogelijkheid hebben om ook vervangstukken, indien noodzakelijk, te kunnen monteren. Dat laatste heeft dan weer betrekking op de armleuning van het andere element. Het gaat hier om een relaxdeel met een functie. Het wachten is nu op een ophalingsmoment van de winkelier bij de particulier thuis.

Reactie van de melder van de klacht RTC

5 jaren geleden - Het is inmiddels overduidelijk dat er gezaagd moet worden aan een gloednieuw bankstel (!). Hiermee spreken de fa POS en mevrouw Guérin (directrice Vissers) elkaar opnieuw tegen. Zij meld immers in een mail aan mij dat ze niet achter lapmiddelen staat en is het begrip zagen steeds uit de weg gegaan. Inmiddels heb ik zelf een meubelmaker ingeschakeld die vrij snel constateerde dat de steunen in het zit gedeelte te diep zaten. Iets wat ik zelf al in het begin heb aangegeven. Dus even de steunen los gemaakt, deze 1 cm hoger geplaatst en klik..bovenkant klikt vast en zit perfect op zijn plaats ! Totale tijd: 40 minuten en aan huis opgelost. De schuine leuning: Leuning losgemaakt van frame, geconstateerd dat door transport de bevestigingspunten verbogen waren, deze recht gebogen en leuning weer erop en klaar ! Tijd 25 minuten. Dus in minder tijd (EN beter dan zagen in het meubel !) dan de firma Pos en Vissers al nodig hadden gehad om alles uit huis te halen en weer terug te bezorgen. We kunnen inmiddels dus uiteindelijk van ons nieuwe bankstel genieten, maar dit zeker niet dankzij de firma Pos en Vissers in Nijmegen. De levering door Vissers, de houding van Vissers, de "oplossing"van Pos en de behandeling door Pos is in 1 woord beschamend te noemen en heb er graag de kosten voor over gehad het verder zonder hun tussenkomst GOED op te laten lossen.

Bericht van POS Polsterservice GMBH

5 jaren geleden - Wij zijn zeer benieuwd naar het verslag en de foto's van de betreffende meubelmaker, die door de particulier zelf is ingeschakeld. Onze collega van de buitendienst, van POS Polsterservice GmbH, heeft nagenoeg hetzelfde voorgesteld aan de particulier te willen doen uitvoeren. Heel eerlijk, wel met dien verstande en kanttekening, dat de beugels in de rug voorgeboord zijn met een inslagmoer en met een verdikking erin. Dat moest aangepast worden op het moment van bezoek van 26-08-2014 jl. Een frame kun je wel terug buigen, maar men moet dan wel verder gaan kijken of er bijvoorbeeld geen spanning op de lassen zullen gaan komen. De door onze collega aangeboden oplossing werd geweigerd door de particulier. Aangezien wij twee jaar garantie op onze herstellingen aanbieden aan onze opdrachtgevers wilde onze collega de voorgestelde bewerking dan ook als zodanig uitvoeren. Hij wilde zich ervan verzekeren, veilig stellen, dat later het frame niet af gaat breken. Wij zijn dan ook zeer benieuwd naar het volledige verslag van de betreffende meubelmaker.Met vr. groet,Jan van der Veen, team POS Benelux

Reactie van de melder van de klacht RTC

5 jaren geleden - Ik blijf mij verbazen. Eerst meld dhr. van der Veen dat er mogelijk gezaagd moet worden omdat het binnenwerk te lang is en nu zou de monteur voorgesteld hebben een soortgelijke oplossing toe te willen passen ten tijde van het bezoek. Niets is minder waar, dit had ik namelijk zonder meer toegestaan. Maar de medewerker wilde een aantal spaanplaatschroeven (!) in de steunen gaan draaien en pas op dat moment heb ik de "reparatie" geweigerd omdat duidelijk was dat er gerommeld ging worden. En wat betreft de scheve leuning. Dhr van der Veen is bang voor spanning op de lassen ?! Meneer van der Veen: Uw monteur was met veel geweld aan de leuning aan het trekken om deze recht te krijgen voor ook maar iets uit elkaar te halen. Is dat niet slecht voor de lassen dan ? En nu vraagt dhr van der Veen een volledig verslag van iemand die het naar mijn tevredenheid heeft uitgevoerd... Die foto's heb ik, maar ik voel er niets voor mij te moeten gaan verantwoorden tegenover de fa. Pos. De uitkomst laat zich immers raden. Waar ik spijt van heb is dat ik geen foto's heb gemaakt van de reparatie pogingen van de monteur van Pos. Tot nu toe is het een opeenstapeling van ontkennen van de feiten door de firma Pos en Vissers. Niet 1 keer is er van beide partijen de geringste uiting gekomen dat deze situatie vervelend is voor ons, De fa. Pos heeft ook totaal geen reactie gegeven op het gedrag van de medewerkster. Deze kwestie heeft mij energie genoeg gekost en ik ga van mijn bankstel genieten en dit gebeuren zsm achter mij laten.

Alle klachten die gemeld zijn door RTC