Klacht: Onprofessionele medewerker afdeling F

op 21 mei 2020 over ING in de categorie Banken

Vandaag ben ik achter gekomen dat mijn bankpas is kwijtgestolen, nadat ik zag dat mijn rekening geblokkeerd is. Gelijk daarna ging contact met ING …. afdeling nemen en tot mijn verbazing kreeg ik van een medewerker met de naam Kim te horen dat iemand heeft mijn limieten op twee verschillende dagen gewijzigd en vandaag stond een behoorlijk bedrag van € 9.000,- om op mijn rekening te komen Gelukkig konden ze dat vroeg opsporen en mijn rekening geblokkeerd. Maar wat ik absoluut niet professioneel van de medewerker vond, is dat zij mij direct beschuldigd als dader gezien dat die gene heeft alles vanuit mijn ING app gedaan, daarna zei ze ook van waarom zou iemand een bedrag van € 9.000,- met rekening sjoemelen om op mijn rekening te laten komen ? Ook vroeg ze; hoe kunt iemand pijn pincode weten, alsof ik de daadwerkelijke dader ben. Ik bedoel dat soort beschuldigingen moet je niet als medewerker van …. afdeling van ING doen, want in dit geval ben ik ook de slachtoffer.
Ten eerste, als ik inderdaad iets te maken had zal ik zeker niet de lef hebben om contact met de …. ING afdeling te nemen.
Ten tweede is de wereld van cc groot, waardoor alles mogelijk is.
Ten derde moet de medewerker haar werk naar behoren doen en geen politieagent spelen.

Ik zou tevreden zijn geweest, als medewerker tegen mij had gezegd dat; de ING Bank zal aangifte doen en als u een oproep zal krijgen dan zult u gewoon moeten gaan om uw kant van het verhaal te laten horen, aangezien dat u in dit geval ook een slachtoffer bent.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 22 mei 2020 om 11:10 geantwoord

Goedemorgen,

Wat een nare situatie. Ik begrijp dat dit heel vervelend overkomt! Ik ben natuurlijk niet bij het gesprek geweest en kan dus niet beoordelen wat er precies is gezegdgevraagd en op welke toon.

Ik weet wel dat wij wel eerst willen uitvinden wat er precies aan de hand is. In sommige gevallen kan het ook zijn dat een rekeninghouder fraude pleegt. Dit is natuurlijk niet iets wat wij weten. Om verschillende redenen stellen wij vragen om achter de precieze situatie komen voordat we actie ondernemen. Dit kan pas als we weten wat er precies aan de hand is.

Heb je, wat je hier schrijft, ook gevraagd en teruggekoppeld aan de medewerker die je sprak? Mocht je hier nog over willen spreken, dan raad ik aan om weer contact op te nemen met dezelfde afdeling. Zij weten de precieze procedures en kunnen je hier beter uitleg over geven.

Vriendelijke groet,

Tjitske
ING Webcare

Heeft op 22 mei 2020 om 11:25 geantwoord

Beste, gezien dat in deze zaak ook een slachtoffer ben en ik afgelopen woensdag werd beoordeeld in een gesprek met medewerker Kim van de F afdeling, verwacht ik dat hun zullen de afgenomen gesprekken die wij hadden beluisteren en aan de hand van dat zullen ze de medewerker op het maatje roepen. Het kan het niet zo zijn dat iemand contact met de desbetreffende afdeling neemt om zijn/haar melding door te geven en zij/hij werd door één en andere onprofessionele medewerker beschuldigd als f......., kan niet. In dit geval ben ik ook een slachtoffer. Ik had mijn rekening 9 jaar, daarnaast is mijn rekening verbonden en twee andere rekeningen (moeder en zoon), nooit heb ik in mijn hoofd om iets stoms of geks te doen met mijn rekening, geld van mensen stelen door te f.......zit absoluut NIET in mijn aard mevrouw of mijnheer.
Ik verzoek jullie om een grondig onderzoek te doen.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]