Klacht: onprofessioneel gedrag van medewerkers

Hich op 01 maart 2021 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Geachte Meneer/Mevrouw,
Vandaag om 17:00, was ik geweest bij Albert Hein in Nieuwpoort 100 te Amsterdam.
Ik ging naar binnen zonder mondkapje, toen kwamen twee medewerksters op me af en vroegen of ik mondkapje kon dragen, ik zei oh sorry die ben ik vergeten in de auto, ik ga hem nu halen, toen wilde ik een grapje maken met hun en zei terwijl ik naar buiten liep : het is toch niet verplicht, met een glimlach, je kunt het goed gaan zoeken. Dat viel in de verkeerde keel van een van hun, en zei : “ ga jij maar lekker zoeken of het mag of niet “ dat zei ze met een boze toon, ik antwoordde waarom ben jij zo opgefokt ? zij bleef babbelen met hetzelfde toon, en voor derde keer zei ik waarom ben jij zo opgefokt ? kreeg ik hetzelfde reactie.
Ik was zo boos dat ik tegen haar zei wat een rotwijf ben jij, dat hoorde de teamleider en zei je mag niet zo tegen mijn collega praten en wijst met zijn wijsvinger, terwijl hij niet eens weet wat er speelde, toen reageerde ik weer met het woord “ Rot jij ook op “. En liep ik naar mijn auto.
Ik heb de mondkapje om gedaan en liep weer de winkel in, de teamleider volgde mij en zei je mag geen boodschappen hier doen je moet de winkel verlaten, ik zei: ik ga mijn boodschapjes doen. En uit het niets werd ik omsingelt door vijf medewerkers, de manager er ook bij, die manager zei ook je mag hier geen boodschappen doen, verlaat onze winkel i.v.m. je gedrag.
Er was geen geweld, geen racistische opmerkingen, geen waanbetalers of dergelijke, toch moest ik de winkel verlaten of de politie werd ingeschakeld, ik dacht bij mezelf “ he met zoveel medewerkers opeens om me heen, bedreigd met het bellen van de politie, waar slaat dat nou op ? “,ik zei : ik ga niet naar buiten alleen maar met mijn boodschappen, en als jullie de politie willen inschakelen doe het maar, ben benieuwd !!!
De politie kwam maar voor niks, ze zagen dat ik rustig was, en praat alleen maar, het enige wat ze zeiden is: je moet de winkel verlaten, toen kwam de manager met een belachelijk en onprofessioneel en onverantwoord oplossing, “ ik wil hem een jaar verbod geven “ zei hij.
Hij vroeg mijn gegevens van de politie, dat heeft hij keurig gekregen, en gelijk een verbod uit het systeem gehaald.
AH manager hoort een oplossing te vinden waar hij zijn medewerker beschermt en klant tevreden houdt, maar wat deed hij ? de boel laten escaleren, met andere woorden van een mug een olifant maken.
Met deze klacht vraag ik niet dat het verbod ingetrokken moet worden, want ik ga nooit meer naar AH, waar ik wekelijks meer dan 100 euro neerlag voor boodschappen, maar ik laat u alleen maar weten hoe gedragen uw medewerkers zich ? hoe lossen ze kleine incidenten ? Het begon met een opgefokte medewerkster die misschien niet goed betaalt wordt door AH en hard moest werken, en eindigt met een onprofessioneel manager die de boel onnodig laten escaleren.
Ik was bereid om mijn excuses aan te bieden als die manager het goed aangepakt had, maar nu ben ik blij dat ik het niet gedaan heb, omdat ze het niet verdienden.
Met vriendelijke groet.
dat is de brief die ik naar AH heb gestuurd.

excuses aan te bieden

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hich