Klacht: Onmogelijk om kleine fout snel recht te zetten

op 20 september 2016 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Ik werk 5 weken in Nederland en wou voor 4 weken een treinabonnement aanvragen. Bij het aanvragen van een persoonlijke OV-chipkaart gaf ik per ongeluk mijn Belgisch adres op, omdat het niet duidelijk was dat dit meteen ook het leveradres werd. Dit zou duidelijker kunnen worden aangegeven om fouten te voorkomen.

Ik belde onmiddellijk na de bestelling om mijn fout recht te zetten, zodat ze snel nog een adreswijziging konden ingeven in het systeem. Er werd me gezegd dat ik morgen maar moest terugbellen, want de kaart kon kosteloos worden geannuleerd, maar dat kon pas nadat die wat aangemaakt. Behoorlijk inefficiënt systeem daar bij OV-chipkaart. Ik zette de info meteen ook even op mail, daarop was het antwoord dat er niks kon worden gedaan en de kaart gewoon naar België zou worden gestuurd.

Ik bel de dag er na (geen gratis nummer), de kaart is nog niet aangemaakt, en nu wist men me te zeggen dat een annulatie me 11€ administratiekost zou kosten. Ik moest morgen maar eens terug bellen.

Uiteindelijk heb ik beslist verder niets te ondernemen om verdere kosten te vermijden. De kaart had ik uiteindelijk toch niet meer op tijd ontvangen.

Ik wil OV-chipkaart het volgende aanraden:

- Maak duidelijk dat het identificatieadres in het onlineformulier niet het wettelijk domicilieadres moet zijn, maar wel het tijdelijk verblijfsadres.

- Zorg voor uniforme afhandeling van vragen. Ik kreeg drie maal een verschillend antwoord.

- Zorg dat u medewerkers een onschuldige fout snel kunnen rechtzetten in het systeem.

- Zorg voor een gratis nummer om te tonen dat je open staat om klanten te helpen. Het voelt nu aan alsof jullie de klant opzettelijk fouten laten maken die niet kunnen worden rechtgezet, zodat jullie meer geld aan hen kunnen verdienen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MarloesC