Klacht: Onmogelijk om een kado te ruilen van € 4,99 (sinterklaas kado en geen bon meer hebben)

op 18 december 2012 over Blokker in de categorie Huishoudelijke winkels

Mail aan de Blokker:
Beste heer, mevrouw, Ik kom net enorm teleurgesteld terug van een bezoek aan uw Blokker filiaal aan de LInie in Apeldoorn. Mijn zoon heeft op school met sinterklaasviering een Disney puzzel gekregen (gekocht voor € 4,99) bij dit fiilaal. Helaas heeft hij al precies zo’n zelfde exemplaar voor zijn verjaardag ontvangen in november. Helaas heeft de ouder van het kind, de bon niet meer. De medewerker was heel resoluut. Zonder bon niet ruilen, zelfs niet voor een ander exemplaar. Gelijk blokker gebeld (klantenservice) maar wordt helemaal niet opgenomen…(ook heel slecht) Heel begrijpelijk dat er regels zijn ivm alleen ruilen met bon etc. Maar in deze tijd, waarin er heel veel kado’s over en weer gaan, is het mijn mening dat er toch wat soepeler omgegaan wordt met deze regels. Ik vond het ongelofelijk dat zo’n groot bedrijf als Blokker voor nog geen € 5 zo star is. Realiseert u zich wel dat dit uw imago niet ten goede komt? Dit ga ik natuurlijk verder vertellen. Veel beter was het geweest als er coulant mee omgegaan wordt en mijn aanwezige zoon direct wat anders had uit mogen kiezen. Het gaat om € 5! Maar goed het is nog niet te laat, ik vertrouw erop dat u mijn alsnog laat weten dat ik de puzzel kan ruilen. Ik wacht uw reactie af, Met vriendelijke groet,
Reactie Blokker: (na een herinneringsmail)
Geachte mevrouw ,

Bedankt voor uw reactie en onze excuses voor de late reactie en het niet beantwoorden van de telefoon.

Ondanks dit gegeven dienen wij u mee te delen dat de collega’s in de winkel volgens de juiste procedure hebben gehandeld. Aangezien deze niet overlegd kan worden, kunnen wij u eveneens niet tegemoet komen.
Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Barry Beeker
Blokker klantenservice

Gevolg: zeer ontevreden, ga uit principe niet meer naar de Blokker en vertel iedereen die het maar horen wil hoe slecht de service is.

Dat er klantwaarde wordt geleverd en niet strak aan de regeltjes wordt vastgehouden. Dus dat mijn zoon de gelegenheid heeft om zijn kado om te ruilen voor een ander kado.

Alle klachten die gemeld zijn door Petra41