Klacht: Onmenselijk behandeld worden

op 04 januari 2018 over Van der Vleuten en Van Hooff in de categorie Incassobureaus

Wij hebben gisteren mevrouw Bogaard van gerechtsdeurwaarderskantoor Van der Vleuten & van Hooff aan onze deur gehad voor een nog openstaande vordering van € 284,-

Voor deze vordering is een betalingsregeling afgesproken met onze ex- bewindvoerder, voor deze vordering is netjes elke maand een x bedrag betaald, in totaal nu € 300,- betaald.

Doordat onze ex bewindvoerder een slordige administratie bijhield zijn wij eind november 2017 weggegaan bij deze bewindvoerder met toestemming van de rechtbank en hulp van een jurist.

De ex bewindvoerder heeft de bank geen opdracht gegeven om bewind achter mijn naam weg te halen bij de bank waardoor wij niet over onze rekening konden beschikken, waardoor wij in december de gerechtsdeurwaarder 1x niet hebben kunnen betalen.

Wij zijn deze maand erg druk geweest om de slordige administratie van ex bewindvoerder op te lossen met behulp van jurist, en te zorgen dat wij zo meteen netjes kunnen regelen met schuldeisers, die allemaal mee zijn gegaan om even rustpauze te geven tot januari. Deze hadden begrip voor onze situatie.

Helaas werkt dat bij van der Vleuten en Van Hooff niet zo, die tonen helemaal geen begrip als je de situatie uitlegt, nemen geen contact met je op, komen direct aan je deur met exploot die de nog openstaande vordering van € 284,- met € 200,- extra verhoogd en daarnaast nog beslag laat leggen op mijn WIA-uitkering.
Ik heb direct een email verstuurd naar het gerechtsdeurwaarderskantoor met uitleg van onze situatie, en dat wij er mee bezig zijn alles ordenen na vertrokken te zijn bij de bewindvoerder.
Totaal geen begrip, beslag blijft staan en de 200,- extra kosten voor exploot ook, uit de tweede e-mail die ik ontving laat mevrouw Jonker weten dat ze helemaal niet verplicht zijn om hieraan mee te werken, en een betalingsregeling is een coulance, hier zijn ze ook niet verplicht aan mee te werken.
Dit zegt ons al genoeg hoe ze met mensen omgaan, aangezien wij wel laten weten dit netjes op te willen lossen en gewoon maandelijks willen betalen.

Momenteel ligt onze klacht ook bij de kamer van gerechtsdeurwaarders, en bij een jurist, omdat wij vinden dat ze oneerlijk handelen.
We zijn weg bij onze bewindvoerder, en direct sta je voor de deur met een exploot en laat beslag leggen, hoe menselijk ben je?
Wij zijn hier zeer kwaad over, en zeker niet te spreken hierover.

- Wanneer de explootkosten niet worden berekend.

- Begrip voor onze situatie komt en beslag van de uitkering af gaat.

- We de betalingsregeling gewoon normaal voort kunnen zetten.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van der Vleuten en Van Hooff over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van der Vleuten en Van Hooff in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht D G

6 maanden geleden - Helaas niets meer vernomen van incassobureau van der Vleuten & Van Hooff. Zo kun je zien, dat er totaal niet naar je geluisterd wordt, en er onmenselijk met je wordt omgegaan.

Bericht van Van der Vleuten en Van Hooff

6 maanden geleden - Geachte D G, U heeft op donderdag 4 januari 2018 via deze site een klacht beschreven. Deze is direct in behandeling genomen. Hiervan krijgt u ook een statuswijziging door. Wij nemen uw klachten wel degelijk serieus. Daarom beoordelen wij eerst het dossier en hebben wij overleg met de behandelaars alvorens een reactie of oplossing aan te geven. Wij komen zsm terug op de klacht.

Reactie van de melder van de klacht D G

6 maanden geleden - Bedankt voor u reactie, helaas vandaag weer een brief binnen gekomen dat het beslag nog steeds wordt gelegd en is aangemeld bij het UWV. Erg jammer terwijl ik juist een regeling wil treffen/doorzetten. We zijn niet voor niets weg bij de bewindvoerder die deze problemen heeft veroorzaakt, uitgebreid verhaal gedaan bij de deurwaarder, wij willen het nu netjes afhandelen zonder beslag te worden gelegd, daarbij vinden we het niet netjes aangezien er al 300,- is betaald nu weer 220,- extra kosten voor een brief te rekenen die verstuurd is, de schuld was nog maar 285,- ongeveer. Daar komt nu weer 220,- bovenop. Dit is echt niet menselijk! Gaf ons gewoon de tijd dit te regelen en wij betalen wel. Willen juist van onze schulden af. Mvg DG

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van der Vleuten en Van Hooff een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van der Vleuten en Van Hooff

Heeft op 12 januari 2018 om 12:28 geantwoord

Geachte D G, de brief die u heeft ontvangen is voor u van belang omdat daarin staat opgenomen wat het UWV heeft verklaard naar aanleiding van het beslag. U bent in augustus 2016 veroordeeld de rechter tot betaling. Vanaf dat moment proberen wij de vordering te incasseren. Uiteindelijk is een regeling tot stand gekomen via de bewindvoerder. Deze heeft helaas, ook na herhaalde sommatie, de regeling niet juist nagekomen waardoor de betaling meerdere maanden achterloopt. Aan de bewindvoerder is ook aangegeven dat indien de regeling niet goed wordt nagekomen deze komt te vervallen en wij verdere maatregelen moeten nemen. Dat de bewindvoerder haar werk niet goed heeft uitgevoerd is uiteraard zeer triest maar kan ons niet worden aangerekend.
Naast deze klacht heeft u ook rechtstreeks contact opgenomen met ons kantoor. Vanuit die correspondentie blijkt mij dat mijn medewerkers wel degelijk begrip hebben voor uw situatie en u ook welwillend zijn om een spoedige oplossing te bieden. Wij zijn alleen wel afhankelijk van de door u te verstrekken gegevens. Vooralsnog zal via het UWV nu maandelijks een bedrag aan ons worden overgemaakt waarmee de vordering zal worden voldaan.

Heeft op 12 januari 2018 om 12:44 geantwoord

Beste medewerker,

Helaas hebben wij geen sommaties gezien die u naar de bewindvoerder heeft gestuurd, ook hebben wij totaal niets vernomen van de bewindvoerder dat er problemen waren met de betaling. Wij hebben de bankafschriften bekeken, en daar zijn betalingen te vinden tot eind Oktober. Waar in oktober 2017 zelfs 2x is betaald. U geeft aan achterstand van een aantal maanden? Deze zijn voor mij niet duidelijk terug te vinden. Kunt u mij de correspondentie sturen die u naar de bewindvoerder heeft gestuurd? De waarschuwingen? Deze zijn relevant voor de rechtzaak.
U geeft aan dat het zeer triest is dat de bewindvoerder haar werk niet goed heeft gedaan, wat nu ook blijkt. Maar wij u daarvoor niet kunnen aanrekenen. Dat klopt inderdaad, dat kunnen wij u niet aanrekenen. Maar u rekent het ons wel aan, terwijl wij helemaal van niets wisten anders hadden wij wel op tijd ingegrepen om problemen te voorkomen. Ik heb contact met het kantoor van u gehad, en in de e-mails lijkt de medewerker niet echt vriendelijk en niet behulpzaam, u geeft aan dat ze juist begrip heeft voor de situatie en spoedig een oplossing wilde bieden. Welke oplossing is dit dan? Wij hebben geen aanbod gehad om dit op te lossen, deze hebben wij zelf gedaan en is geen reactie op geweest. Alleen dat jullie niet verplicht zijn hieraan mee te werken. Ik kan de e-mail wel online zetten voor u?
Ook ons kan niet aangerekend worden dat onze bewindvoerder zo heeft gehandeld dit levert al genoeg stress en papierwerk bij ons op en een recht zaak wat ook weer tijd en geld kost.
Ik wil u vragen of u akkoord wilt gaan met het volgende, U kunt het beslag laten staan, maar kunt u alstublieft de kosten a € 220,- van de brief die wij vorige week ontvingen ongedaan maken? Want dat is echt niet redelijk, en menselijk.
Wij konden hier niets aan doen, dan is de totale vordering straks meteen voldaan namelijk na 1x beslag.

U geeft aan dat u een spoedige oplossing willen? Wij graag ook.
Wij hopen dat u iets voor ons wilt betekenen.

Bij voorbaat dank.

Reactie van de melder van de klacht D G

5 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Graag zou ik van u een reactie krijgen op de laatst verstuurde bericht naar u via deze site. U gaf aan de klacht te hebben opgelost, maar dit is niet het geval. Ik verneem graag van u Met vr gr

Bericht van Van der Vleuten en Van Hooff

5 maanden geleden - Geachte D G, uw reactie is duidelijk. is zal op korte termijn verder rechtstreeks met u communiceren.

Reactie van de melder van de klacht D G

5 maanden geleden - Bedankt voor u reactie. Ik wacht u rechtstreekse communicatie af. Wij hopen wel zsm iets te horen. Mvg

Reactie van de melder van de klacht D G

5 maanden geleden - Gisteren een e-mail ontvangen van de heer van Vleuten, Helaas zoals mijn eerdere berichten al lieten blijken zijn ze nergens toe bereid. Begrip is er totaal niet en ze blijven gewoon doorzetten. Heb nog nooit zulke praktijken meegemaakt met een deurwaarderskantoor. Ik mag hun niet de schuld geven van de fouten die mijn ex bewindvoerder heeft gemaakt, maar hun maken er wel gebruik van door iemand die in de schulden zit dieper in schulden te laten komen. Dan maar verdere stappen ondernemen bij de krant en Raad van gerechtsdeurwaarders.

Reactie van de melder van de klacht D G

5 maanden geleden - Zoals iedereen kan zien, zijn ze nergens toe bereid. Helaas, mensen met schulden worden alleen maar dieper in de problemen geholpen door dit soort incassobureaus. Wij willen iedergeval betalen! Ik heb geprobeerd tot een oplossing te komen, helaas willen ze hier niet aan meewerken. Nu de reactie met klacht naar de raad van gerechtsdeurwaarders gestuurd en maar afwachten. Wij hebben iedergeval geprobeerd het probleem op te lossen en ons verhaal, waar wij niets aan konden doen omschreven. Ik laat het hier iedergeval niet bij zitten.

Alle klachten die gemeld zijn door D G