Klacht: Online check-in error geen vergoeding extra kosten

op 16 september 2017 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Bij het online inchecken kregen wij keer na keer een foutmelding. Omdat je tot 2 uur van te voren kon inchecken deden we dit zo’n 9 uur van te voren, maar omdat toen alle contact mogelijkheden gesloten waren van Ryanair konden wij niet anders dan op het vliegveld inchecken. Dit kosten per persoon ons 50 Euro (150 totaal).

Ryanair wilde op geen mogelijke manier dit vergoeden, tevens waren de medewerkers welke ik sprak via telefonisch contact en de live chat zeer onbeleefd of nauwelijks behulpzaam. Sterker nog, via de live chat was ze gewoon onbeschoft en sloot de chat gewoon midden in het gesprek. Ondanks dat er tussen 21.00 uur en 06.00 uur niet mogelijk is contact op te nemen ‘hadden wij maar eerder moeten inchecken’. Dit houd in dat het online inchecken tot 2 uur van te voren eigenlijk gewoon niet veilig is mocht je toevallig een ‘error’ krijgen.

We hebben ook een foto gemaakt en opgestuurd maar we worden op een eenvoudige manier afgewimpeld dat we maar eerder hadden moeten inchecken. (wat nogmaals vreemd is, omdat ze aangeven dat je tot 2 uur van te voren kan inchecken) 9 uur lijkt mij dan toch best redelijk..

We voelen ons oneerlijk behandeld en door een fout van de kant van Ryanair op kosten gejaagd welke redelijkerwijs gewoon buiten onze schuld of verantwoordelijkheid lag. Rechtvaardig is t pas wanneer we het bedrag vergoed krijgen en na alle ellende tevens ook een excuus voor het gedrag van de medewerkers/organisatie..

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ryanklacht1