Klacht: Online Betaalplatform faciliteert fraude op Marktplaats!

op 26 februari 2020 over Online Betaalplatform in de categorie Betalingsdiensten

Maakt u a.u.b GEEN gebruik van Marktplaats Gelijk Oversteken service (Online Betaalplatform).

Het is een waardeloze dienst!

Ze doen helemaal niets om u als koper in het gelijk te stellen. Online Betaalplatform heeft geen connectie met Marktplaats als het gaat om chat geschiedenis tussen koper en verkoper. Tevens weten ze niet of een verkoper inmiddels al is geblokkeerd bij Marktplaats wegens fraude en ze doen ook niets met uw aangifte bij de politie.

Sterker nog. Een Track en Tracé code vanuit de verkoper is niet eens nodig.

In mijn geval heb ik een PSN (Playstation Netwerk kaart) gekocht bij een verkoper op Marktplaats.
Betaald met Gelijk Oversteken. Verkoper stuurt per Marktplaats chat een foto van een al gebruikte Google Play kaart. De foto is duidelijk te zien dat het niet om een PSN kaart gaat.

Ik heb meteen melding gemaakt van niet ontvangen product en aangifte gedaan. Marktplaats heeft de verkoper geblokkeerd wegens fraude.

Gelijk Oversteken service van Online Betaalplatform heeft de verkoper in het gelijk gesteld!!

Omdat ik toch een product heb ontvangen geeft men aan.​​​​ Online Betaalplatform is niet in staat om dan ook maar enig onderzoek te doen tussen koper en verkoper. Bellen met Online Betaalplatform heeft geen zin. Je krijgt niemand te spreken die dan ook maar iets kan betekenen.

Gelijk Oversteken service heeft geen eigen telefoonnummer en zijn dus niet te bereiken.
Diegene die je aan de lijn krijgt geeft aan dat Online Betaalplatform niet samenwerkt met Marktplaats om onderzoek te doen.

Op Marktplaats bij Gelijk Oversteken service staat dat een Track en Tracé code ten alle tijde leidend is. In mijn geval is er helemaal geen Track en Tracé code, en toch stelt Online Betaalplatform de verkoper in het gelijk.

Kortom:
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Maak nooit maar dan ook echt NOOIT gebruik van de Gelijk Oversteken service van Marktplaats. U betaalt extra voor een schijnveiligheid.

Online Betaalplatform faciliteert alleen een nieuwe manier om fraude op Marktplaats nog makkelijker te maken om uw geld afhandig te maken!

U heeft het valse vertrouwen dat u uw geld terug krijgt maar dat is dus niet het geval!

Als Online Betaalplatform failliet gaat.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Online Betaalplatform

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Online Betaalplatform nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht meggens

6 maanden geleden - Online betaalplatform heeft geen gehoor gegeven aan mijn klacht en aangifte en het geld overgemaakt aan de duidelijk bewezen fraude. Wees gewaarschuwd en maak GEEN gebruik van Online betaalplatform. Ze verkoper een schijnveiligheid en faciliteren hiermee fraude op Marktplaats.

Alle klachten die gemeld zijn door meggens